• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Vodeni sportovi "na suvom" bez podrške korporacija

Autor mondo.ba

Sportovi na vodi, odnosno udruženja i klubovi koji se bave ovim tipom sporta, danas umnogome zavise od podrške kompanija koje se odluče da ih sponzorišu ili finansijski pomognu na neki drugi način.

Stanje u sportu je, svakako, i slika stanja u društvu, pa se tako i sportski klubovi snalaze kako mogu i umiju, a neki od njih bi ostali "na suvom" da nemaju pomoć onih koji su prepoznali njihov kvalitet.

"Značaj ulaganja kompanija u sportska udruženja i klubove je toliko velik da bi, slobodno mogu da kažem, mnogi klubovi kod nas prestali sa radom da nema tih ulaganja. Nažalost, situacija je takva, i svi smo toga svjesni, da su budžeti za sport sve manji i da država i lokalne zajednice više ne mogu da finansiraju sport, pa baš iz tog razloga mnogi klubovi postoje i uspješno rade samo zahvaljujući kompanijama, a među njima mislim i na amaterske klubove, kao i na one najveće, profesionalne", kaže Nikola Stanković, direktor Kajak kanu kluba "Vrbas".

Stanković navodi da su uspjeli da postignu dogovor sa nekoliko kompanija koje ih podržavaju, ali taj uspjeh pripisuje činjenici da organizuju najveća sportska takmičenja u BiH već šestu godinu zaredom.

"Uprkos činjenici da se možemo pohvaliti organizacijom Euro kupa, tri Evropska prvenstva, dva Svjetska kupa i ove godine Svjetskog prvenstva, možemo reći da bez podrške kompanije m:tel ne bismo uspjeli. Kompanija m:tel nas je podržala 2013. godine, kada niko drugi nije, kao prva kompanija koja je počela da finansira kajak sport, i od tada smo stalni partneri", ističe Stanković i dodaje da su se zahvaljujući toj podršci i druge kompanije uključile u aktivnosti kluba.

Posebno naglašava da je Kajak kanu klub "Vrbas" najuspješniji sportski kolektiv u Banjaluci, kako po organizacionom tako i po rezultatskom uspjehu, ali bez pomoći m:tel-a, vjerovatno ne bi bilo ni sportskih rezultata koje trenutno prave, jer se budžet za kupovinu opreme i učešća na takmičenjima "krpi" kroz budžet organizacija manifestacija.

"Iz tog razloga kompaniju m:tel smatramo za najvećeg prijatelja našeg sporta, ali i sporta generalno. Za ovu saradnju, u našim uslovima i okruženju u kojem sport preživljava, možemo reći da je odlična i da teško može biti bolja. Prilikom izrade finansijskih planova u našem klubu, sredstva ove kompanije su jedina na koja možemo sa sigurnošću da računamo", ističe Stanković i podsjeća da je nakon majskih poplava u kojima je njihov klub ostao bez prostorija i kajak opreme, pa samim tim i prestao sa radom, kompanija m:tel bila prva i jedina koja im je pomogla.

"Potrudićemo se da ovakva saradnja ostane što duže i sa ponosom ćemo nositi naziv kompanije m:tel u nazivu našeg kluba. Ljudi iz Kajak kanu kluba 'Vrbas' se trude na sve načine da pokažu svoju zahvalnost kompaniji m:tel, ali smatramo da bi zahvalnost trebala doći sa mnogo višeg nivoa, te priznanje da zahvaljujući kompaniji m:tel grad Banjaluku još uvijek možemo nazivati gradom sporta", smatra Stanković.

Kada je ulaganje kompanija u sportove na vodi u pitanju, i Željko Panić, sportski direktor Plivačkog kluba "Olymp", ističe njihov značaj.

"Veoma je bitno da kompanije ulažu u sportske kolektive, jer se time rješava mnogo stvari u samoj organizaciji tog kolektiva. Na taj način klubovi su u stanju da realizuju mnogo više aktivnosti koje su planirali u tekućoj godini. Tu je i određena finansijska stabilnost, pa ne zavisimo od drugih donatora", naglašava on.

Ipak, kada je u pitanju interesovanje kompanija da ulažu u sam klub, navodi da bi stvari mogle biti bolje.

"Mi imamo vrhunski klub, a naš član je, recimo, polufinalista Evropskog prvenstva. Samim tim, realno je očekivati da neka kompanija stane iza jednog takvog takmičara, kao što je na primjer naša Ivana Ninković. Napravili smo vrhunski rezultat u plivanju, koji do tada još niko nije napravio, ali podrška je izostala. U vrijeme dok sam ja plivao, ostvarivao sam zapažene rezultate i u moje doba je situacija bila drugačija. Primjera radi, bilo je potrebno samo da se jednom pojavim u medijima, i već sutradan imam poziv i ponudu iz neke kompanije da budu moji sponzori. Dakle, bila su drugačija vremena, a govorim o periodu od 2000. do 2004. godine", prisjeća se Panić.

Dodaje da klub sada nema sponzore, osim ako nije u pitanju neka manifestacija, kao što je „Banjaluka Open“, na koju dolaze takmičari iz čitavog svijeta, gdje kompanije vide svoj interes.

"Plivačkom klubu 'Olymp',  što se tiče plivačkih mitinga, kompanija m:tel je već devetu godinu zaredom generalni sponzor. Dosad nismo uspjeli da pokrenemo da oni stanu iza naših vrhunskih takmičara, jer tu vjerovatno ne vide svoj interes, što je meni razumljivo u neku ruku. U drugu ruku, kako sam to rekao i u Gradu Banjaluci, u Savjetu za sport, treba ulagati u ono dobro što imamo, a ne u neke rupe bez dna. Imamo Kajak kanu klub 'Vrbas', koji su napravili fantastične rezultate – njima treba dati podršku. I plivački klub 'Olymp' je napravio odlične rezultate. Dakle, dajte nam podršku da idemo stepenicu više. Isto važi i za Bokserski klub 'Slavija'. To zaista nisu veliki iznosi, od 10 do 20 hiljada KM, koji klubovima znače mnogo i sa kojima možemo napraviti čudo ", smatra Panić.

Aleksandar Pastir, predsjednik Rafting kluba "Kanjon", kaže da na širem planu nema značajnog ulaganja kompanija, osim pojedinih, koje konkretno finansiraju ovaj klub.

"Dakle, generalno - ne, ali pojedinačno – da. Prije svega, tu je kompanija m:tel, koja je naš veliki godišnji sponzor, u zavisnosti od događaja. Tu su još i „Hemofarm“, „Nestro“, „Tropic“, „Coca Cola“, dijelom pivare, kada su neki događaji u pitanju, a ovo se sve odnosi na period u posljednjih sedam godina", navodi Pastir i dodaje da je teško doći do kompanija kako bi im se iznio prijedlog saradnje.

Takođe, kao najveći problem svih sportskih klubova navodi slabu zainteresovanost kompanija da ulažu u njih, a kada se ona i dese, problem je što ta ulaganja nisu dugoročna.

"U suštini, ne mogu reći ni da sam zadovoljan niti da sam nezadovoljan, jer mi smo imali solidnu podršku. U sportskim udruženjima, kao neprofitabilnim organizacijama, uvijek je malo sredstava, a u zavisnosti od njih i mi pravimo svoje planove", kaže Pastir.

Kada je u pitanju m:tel, odnos Rafting kluba "Kanjon" sa ovom kompanijom ocjenjuje kao veoma dobar. „Sa m:tel-om smo imali raznih ugovora, što manjih, što većih. Naravno da uvijek može bolje, ali smo generalno zadovoljni našom saradnjom", zaključuje on.

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS