• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Hrvatska: U skupe koktele sipaju "treš" alkohol

Autor mondo.ba

Umjesto skupih sastojaka koji idu u koktele, barmeni na hrvatskoj obali često toče jeftine žestice i prodaju ih za 12 evra!

Kada ovih vrelih ljetnih dana i noći na hiljadama hrvatskih šankova poželite osvježenje i dašak glamura, pa naručite neku od šarenih barskih mješavina, budite pažljivi jer često će vam ponuditi – čašu prevare!

Ono za što očekujete da je svjetski poznati koktel "Cosmopolitan", "Margarita", "Sex on the Beach", "Pinacolada" ili neki drugi razvikani napitak čije osvježenje vam baš u nekom trenutku treba, vrlo često neće biti niti blizu sastojcima, dekoracijom, ukusom pa niti bojom onome na što ste navikli uživati u visokim čašama punim leda, piše "Slobodna Dalmacija".

Takve pritužbe mogu da se čuju svakodnevno sa svih strana Jadrana. A ne radi se o nekom nacionalnom piću u kojem možda imaju pravo na improvizaciju, nego o svjetski popisanim i propisanim recepturama koje je zaštitila Svjetska barmenska organizacija IBA (Internationaln Bartenders Association) i koje se jednostavno pod tim slavnim imenima moraju pripravljati samo onako kako su to nekada davno majstori bara predvidjeli i zapisali. I baš nikako drugačije.

Tu ne smije biti zamjene sastojaka ili slobodne interpretacije originalne recepture, a upravo toga je najviše, naročito ljeti. Što se smije, a što ne miješati i prodavati pod zaštićenim imenom, priča dugogodišnji majstor bara, šampion Hrvatske u miješanju pića Jure Vojković.

"Tačno je da se na nekima našim šankovima podvaljuje sve i svašta pod imenom svjetske recepture, servira se u pogrešnim čašama, stavlja led tamo gdje ga ne bi smjelo biti, dodaju boje koje ne pripadaju recepturi, stavljaju jeftine 'žestice', miješaju voćni likeri i sokovi samo da bude puna čaša i atraktivna boja...

Nekad se radi o neznanju barmena, ali puno češće o nedostatku želje barmena da uče i usavršavaju tu struku. Nekad barmeni moraju udovoljavati svojim gazdama da na recepturi uštede", priča Vojković.

A da stvari na tom planu polako izmiču kontroli potvrđuje i činjenica da se u ljetnim mjesecima više od polovine zarade na šanku odnosi na narudžbu koktela, a u njih se uvaljuje i miješa sve i svašta pod svjetskim imenom i zaštićenom recepturom, piše "Slobodna Dalmacija".

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop