Kako trenirati u vrijeme posta?

Autor:

Ove sedmice počeo je Božićni post, koji traje 40 dana. MONDO se raspitao kako trenirati za vrijeme posta.

Ove sedmice počeo je Božićni post, koji traje 40 dana.

Za svakog vjernika, post predstavlja posebno zadovoljstvo, ali za sve sportiste bilo da je riječ o rekreativcima ili o profesionalcima, to je još jedan dodatan napor i izazov. Mnogima djeluje nemoguće trenirati za vrijeme posta, ali nije tako. Sve se može uskladiti, potrebna je samo volja.

Sa aspekta zdravlja, cilj posta jeste pročišćavanje od štetnih materija, a takođe tu je i niz drugih prednosti koje možete ostvariti postom, poput smanjenja potkožnog masnog tkiva, poboljšanja krvne slike, poboljšanja pshičkog stanja i slično. Intenzitet treninga se mora smanjiti, a vrijeme tokom posta se treba iskoristiti za čišćenje organizma.

"Treninzi za vrijeme posta treba da budu optimalno dozirani. Preporučuje se smanjiti kardio program na dva puta sedmično, a što se tiče vremenskog trajanja, trening bi trebalo da bude između 45 minuta do sat vremena. Takođe, ne forsirati velike težine. Za vrijeme posta, naše tijelo je u deficitu sa kalorijama, u odnosu na redovan način ishrane. Samim tim aktiviramo naše energetske nivoe, da tijelo troši energiju iz masti, a ne iz ugljen hidrata. Možda bi prije posta trebalo da pripremimo naše tijelo na takav način potrošnje energije. To znači da postepeno smanjujemo ugljen-hidrate i ubacujemo više ishrane bogate vlaknima, sa manje prostih šećera.U ovom periodu treba se bazirati na odražavnje redovnih treniga i ishrane”, rekao je za MONDO Goran Đurica fitnes instruktor.

Dakle preporuka je da se za vrijeme posta trenira dva dana u sedmici, tek toliko da date do znanja svom tijelu da vam i dalje trebaju stečeni mišići. Međutim, šta nakon posta? Znamo da tada dolazi period u kojem se opustimo. Možemo li sebi dozvoliti da uživamo u hrani i piću i kolika će biti šteta ako malo pretjeramo?

“Kako moramo voditi računa tokom posta, da je to period kada imamo ograničen unos kalorija, te se prilagodimo i sistemu treninga da to bude ograničeno,tako isto ne trebamo naglo prelaziti u režim velikog unosa kalorija i naglog povećavanja opterećenja. Za naše tijelo prestavlja svojevrstan stres kada ga naglo izložimo velikom deficitu kalorija, a isto tako predstavlja veliki stres kada ga pretjerano opteretimo kalorijama. Tako da trebalo voditi računa da se ne prejedamo jer to ne vodi svakako ničemu dobrom. Kada dođu slave i kada može da se konzumira jača hrana, moramo pokušati da izbalansiramo ishranu. Naravno, mi ćemo uzimati tada kaloričniju hranu, ali možemo jesti u manjim količinama.“

... Foto: Nemanja Babić/MONDO ...

Iako znamo da bavljenje sportom pozitivno utiče na naše zdravlje u svakodnevnom životu većina ljudi ne odlučuje se na vježbanje. U užurbanom svijetu koji je pun stresa, svima nam je potreban tzv. izduvni ventil.

“Ja uvijek preporučujem da se trenira zbog zdravlja, jer kada treniramo mi poboljšavamo svoje zdravstveno stanje, samim tim dolazi i estetsko stanje. Moje iskustvo mi govori da većina klijenta trenira da se bolje osjeća i da svoje zdravstveno stanje želi da podigne na viši nivo. Prije nego što se odlučite da trenirate, treba prvo da se konsultuje sa trenerom, da vide njegovu zdravstvenu istoriju, istoriju vježbanja. Tad klijent kaže neke svoje poteškoće- tegobe, ako ih ima naravno.

Trener jednostavno mora da zna da li klijent ima određenih problema sa zglobovima ili nekih drugih. Poželjno je da ako neko sumnja u svoju zdravstvenu sposobnost da ode kod ljekara da se pregleda. Mi u teretani Universum imamo jedan mjerni uređaj koji radi analizu tijela i fitnes forme vježbača. Na njoj se očitava postotak mišića, procenti vode u organizmu, procenti masti itd…Onda mi možemo tačno da vidimo da li taj vježbač u dobroj formi ili nije. Na osnovu tih podataka, analiziramo njegovo stanje, prilagođavamo program rada i zaključujemo šta je to najbolje za njega”, kaže Đurica.

Mnogi fitnes treneri kao najbrži put da se dođe do rezultata, preporučuju personalne treninge, koji predstavljaju vrhunac vježbanja kako u profesionalnom sportu, tako i u rekreaciji.

“Kada je personalni trenig u pitanju on podrazumjeva i rad na spravama i rad na trakama, biciklima, kao i funkcionalni trenig gdje se radi samo sa sopstvenim tijelom, eventualnono nekim rekvizitima. Ja sa svojim klijentima praktikujem vibracioni trenig, što je takođe nešto specifično, gdje sprava koristi metodu frekvencije i vibracije umjesto opterećenja. Ta vibracija dijeluje na naš mišić da se on refleksno grči i skuplja, samim tim dobijamo ubrzan efekat treninga”, objašnjava Đurica.

Fitnes treneri se slažu da je potrebno vježbati tri do četiri puta sedmično po sat vremena. Osim redovnog vježbanja treneri ističu da ne smijemo zaboraviti praktikovanje umjerene i zdrave ishrane. Za kraj napominje da je potrebno izbjegavati nepotrebno opterećivanje težinama, posebno kad su muškarci u pitanju, jer potrebno je imati strpljenja pošto rezultati ne dolaze preko noći.

Tagovi:

Ostale vijesti