Hrana koja će nas najbrže ugrejati

Autor:

Vruća supa je ok, ali to nije jedini spas ovih ledenih dana.

0
A- A A+

Tokom ledenih zimskih dana, lekari preporučuju raznovrsnu ishranu, ali bogatu proteinima, ali i cinkom, flavonoidima, C vitaminom.

Navalite na citruse: pomorandže, mandarine, grejpfrut, na nar, kivi, jabuke, jer su odličan izvor mnogih vitamina, ali pre sveg vitaminom C, koji je odlična prevencija protiv nazeba i gripa.

Cink, kojim su bogati riba, jaja, mleko i žitarice, takođe ima važnu ulogu u borbi protiv infekcija kojima smo izloženi u ovim hladnim danima.

Namirnice bogate flavonoidima - crveni luk, šargarepa i brokoli, crveno i narandžasto voće, orasi, mahune, jabuke, kruške ... se takođe preporučuju.

Za beli luk već znate, ali i ren je odličan kada stegne minus.

Pri izboru mesa prednost kao i uvek treba dati nemasnom mesu - pilećem, ćurećem, telećem.

Tokom zimskog perioda je kraći boravak na suncu, sa tim i manja produkcija vitamina D. Potrebno je zato unositi više kalcijuma i D vitamina konzumiranjem mleka i mlečnih proizvoda.

Unositi dovoljno tečnosti, najbolje sokove od sveže ceđenog voća i tople čajeve, tople supe i čorbe.

Tradicionalna kuhinja, recepti i izbor hrane su dobar izbor za ove dane, jer su osmišljeni dugogodišnjim iskustvom naroda.

Pogrešno se misli da će nas jaka, masna i teška hrana najbolje održati zdravim tokom zime. Takve namirnice nam samo oduzimaju energiju, ali i dobro raspoloženje, usporavaju nas, podižu nivo holesterola i šećera u krvi.