(Ne)Društvene mreže: Zašto smo frustrirani, očajni

Autor:

Činjenica je da društvene mreže kod mnogih ljudi izazivaju negativna osećanja, pokazuju nova istraživanja. Pročitajte više o tome.

(Ne)Društvene mreže: Zašto smo frustrirani, očajni Foto: Promo/Kaspersky Lab

Društvene mreže prvobitno su kreirane s ciljem da pomognu korisnicima da budu u kontaktu sa prijateljima, kao i da dele svoje uspomene sa drugim ljudima. Međutim, rezultati nedavnog istraživanja koje je sprovela kompanija Kaspersky Lab ukazuju na činjenicu da društvene mreže kod mnogih ljudi izazivaju negativna osećanja.

Borba za „lajkove“ igra glavnu ulogu u ovom problemu, pri čemu je veliki broj ljudi nezadovoljan ako ne dobije dovoljno lajkova na određeni post.

Čak 42 odsto ispitanika izjavilo je da su ljubomorni kada njihovi prijatelji dobiju više lajkova na određeni post. Pored toga, istraživanje je pokazalo da su ljudi generalno zavidni kada vide da njihovi prijatelji vode naizgled interesantnije živote, na osnovu onoga što mogu da vide na društvenim mrežama.   

U okviru istraživanja u kojem je učestvovalo 16.750 ispitanika širom sveta, stručnjaci iz kompanije Kaspersky Lab otkrili su da ljudi često budu frustrirani nakon posete društvenim mrežama. Oni često imaju negativna osećanja nakon korišćenja društvenih mreža usled brojnih razloga, a oni nadjačavaju pozitivan uticaj društvenih mreža.

istraživanje je pokazalo da su ljudi generalno zavidni kada vide da njihovi prijatelji vode naizgled interesantnije živote, na osnovu onoga što mogu da vide na društvenim mrežama...

Kaspersky Lab

Ljudi koriste društvene mreže iz pozitivnih razloga, kao i da bi se osećali dobro. Većina ljudi (65 odsto) koristi društvene mreže kako bi ostali u kontaktu sa prijateljima i kolegama, kao i da bi gledali zanimljive i smešne postove (60 odsto).

Oni, takođe, odvajaju dosta vremena na kreiranje svog digitalnog profila, i trude se da ispune profil sa brojnim pozitivnim momentima, pa tako postavljaju sadržaj koji ih zasmejava (61 odsto) i dele sa drugim članovima svoje mreže kako se lepo provode tokom praznika i odmora (43 odsto).

Iako ne treba da čudi podatak da je čak 72 odsto korisnika nezadovoljno reklamama koje gledaju na društvenim mrežama, a koje su postale izuzetno napadne i koje prekidaju njihovu onlajn komunikaciju, razlozi za frustraciju su mnogo dublji.

Uprkos njihovoj želji da se osećaju pozitivno nakon posete društvenim mrežama, kad ljudi vide kako se njihovi prijatelji lepo provode na odmorima, zabavama ili drugim aktivnostima, oni često budu ogorčeni zato što se životi njihovih prijatelja čine interesantnijim. Na primer, 59 odsto ispitanika je izjavilo da su bili nezadovoljni kada su videli fotografije njihovih prijatelja sa zabave na koju nisu bili pozvani, dok je 45 odsto ispitanika izjavilo da su fotografije njihovih prijatelja sa odmora imale negativan efekat na njih. Pored toga, 37 odsto ispitanika priznalo je da su prilikom gledanja nekih svojih prethodnih zanimljivih postova imali osećaj da im je u prošlosti život bio mnogo interesantniji nego u sadašnjosti.

Društvene mreže, Kaspersky, Kaspersky Lab, Pokrivalica, Pokrivalice, Fejs, FB, Lajk, Smajli, Smile, Like, Lajkovi Foto: Promo/Kaspersky Lab

Prethodno istraživanje je, takođe ukazalo na nezadovoljstvo korisnika društvenim mrežama, kada je čak 78 odsto ispitanika izjavilo da razmišlja o napuštanju društvenih mreža. Jedina stvar zbog koje ljudi ostaju na društvenim mrežama jeste strah od gubitka digitalnih uspomena, kao što su fotografije i video snimci, kao i kontakta sa poznanicima.

Oko 60 odsto ispitanika je izjavilo da su bili nezadovoljni kada su videli fotografije njihovih prijatelja sa zabave na koju nisu bili pozvani, dok je 45 odsto ispitanika izjavilo da su fotografije njihovih prijatelja sa odmora imale negativan efekat na njih...

Kaspersky Lab

Naša povezanost sa društvenim mrežama se pretvorila u začaran krug. Mi želimo da se povežemo na omiljene društvene platforme i podelimo sa drugima stvari koje nas raduju i izazivaju kod nas pozitivno raspoloženje”, izjavio je Jevgenij Čerešnev, direktor odseka za društvene mreže u kompaniji Kaspersky Lab. „Međutim, realnost je takva da svi rade potpuno istu stvar, pa tako kada se povežemo na društvene mreže budemo opterećeni fotografijama i video snimcima prijatelja koji se lepo provode i uživaju, a nama se čini da uživaju u životu više nego mi. Zbog toga se ljudi često osećaju negativno nakon posete društvenim mrežama, pa čak i žele da ih napuste. Problem je u tome što se ljudi plaše da izgube svoje digitalne uspomene koje se nalaze na društvenim mrežama, i zbog toga ne mogu da ih napuste”.

Kako bi pomogla korisnicima da imaju veću slobodu prilikom donošenja odluke o odlasku ili ostanku na društvenim mrežama, kompanija Kaspersky je kreirala novu aplikaciju - FFForget će omogućiti korisnicima da naprave kopije svih uspomena sa društvenih mreža koje koriste, kao i da ih čuvaju u šifrovanoj formi. Aplikacija bi trebalo da omogući korisnicima slobodu da napuste određenu društvenu mrežu u bilo kom trenutku, bez ikakvih gubitaka.

Aplikacija FFForget je planirana za 2017. godinu. Zainteresovani korisnici mogu da se registruju na ffforget.kaspersky.com kako bi dobili najnovije informacije u vezi sa aplikacijom, kao i povlašćeni pristup beta verziji aplikacije, kada ona bude bila dostupna.

Ostale vijesti