• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kina će vladati auto-industrijom,"dizelaši" u padu

Autor mondo.rs

Istraživanje sprovedeno među direktorima iz automobilskog sektora iz 42 zemlje sveta pokazuje njihovo uverenje da će do 2030. godine SAMO 5% automobila biti proizvedeno u Zapadnoj Evropi. "Dizelaši" izumiru?

 Kina će vladati auto-industrijom,"dizelaši" u padu Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović
Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović

Globalizacija i pojava Kine kao najznačajnijeg tržišta za prodaju automobila dovele su do dramatične zavisnosti nekih auto-proizvođača iz Zapadne Evrope.

Prema istraživanju koje je uradila agencija KPMG, a u kojem su učestvovala 953 direktora iz automobilskog sektora 42 zemlje sveta, pokazuje uverenje da će Kinezi u narednih 15-ak godina potpuno zavladati auto-industrijom.

Dve trećine ispitanih smatra da će do 2030. svega 5% automobila biti proizvedeno u Zapadnoj Evropi što bi u apsolutnim iznosima značilo pad proizvodnje sa sadašnjih 13,1 miliona na 5,4 miliona godišnje do 2030.

Čak 76 odsto ispitanih direktora smatra da će do 2030. godine u Kini biti prodavano 40 posto svih automobila na svetu. Projekcije pokazuju da će do 2030. godine prodaja automobila u Kini biti povećana za 10 miliona na 33 miliona vozila, ali će učešće na globalnom tržištu ostati na oko 30%.


Odgovarajući na pitanje ko će povećati tržišno učešće, ispitani direktori su iskazali najviše poverenja BMW-u (58 posto njih veruje da će povećati tržišno učešće), koji je tako zamenio Tojotu na prvom mestu.

Električni pionir "Tesla" napredovao je za tri mesta u odnosu na prošlu godinu, dok Volkswagen izmučen aferom "Dizelgejt" nije uspeo da ostane među prva tri. Najveći skok zabeležio je Dajmler koji je sa 16. pozicije u 2016. skočio na treće mesto u 2017. s obzirom da 52% ispitanih veruje da će povećati tržišno učešće.

"DIZELAŠI" ĆE IZUMRETI?

Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović



Dizel tehnologija bila je, u regulacionom smislu, najznačajnija tema među proizvođačima automobila prošle godine.

Više od polovine ispitanih direktora smatra da prva tradicionalna autotehnologija koja će nestati iz proizvodnih hala biti dizel motori!

Ovo je prilično alarmantna prognoza za neke regione i proizvođače, kao na primer indijske autokompanije gde je udeo dizel motora na tržištu veći od 60%. Ipak, ove promene se neće dogoditi preko noći, s obzirom da je u nekim segmentima, kao što su motori za velike kamione, dizel i dalje konkurentna opcija.

Motori sa unutrašnjim sagorevanjem (ICE) biće važni još dugo vremena. Iako je trend smanjenja prisustva motora sa unutrašnjim sagorevanjem daleko ispod visokopozicioniranog trenda elektrifikacije, proizvođači automobila insistiraju na važnosti evolucije motora ICE. Ovo znači da proizvođači prihvataju da revolucionarni električni automobili traže još vremena za primenu, kao i da ih je teško integrisati u postojeće platforme.

Uzimajući ove faktore u obzir, postavlja se pitanje: kako će zapravo izgledati tržište automobilskih pogonskih tehnologija u 2023. godini?

Kada bi dalji razvoj bio uslovljen isključivo tražnjom, učešće električnih automobila moglo bi porasti sa četiri odsto u 2016. na svega sedam odsto u 2023. godini. Međutim, ako se u obzir uzmu snažni uticaji koje bi na tržište mogli imati zahtevi za smanjenje emisije CO2, veruje se da bi razvoj mogao biti daleko revolucionarniji i da bi udeo električnih automobila mogao dostići 30 odsto do 2023. godine. U tom slučaju, prvi put u istoriji bi se broj proizvedenih automobila sa unutrašnjim sagorevanjem značajno smanjio.

ELEKTRO-AUTOMOBILI (budućnost)



Glavno pitanje biće kako uspostaviti infrastrukturu za lako punjenje baterija, zbog čega većina ispitanih rukovodilaca veruje da ova tehnologija neće uspeti.

Prevazilaženje problema prelaska velikih razdaljina i stvaranje mreže punionica će dati podsticaj razvoju električnih automobila na baterije.

U ovoj oblasti "Tesla" je sa svojom mrežom superpunjača učinio svoje automobile nezavisnim i uneo revoluciju u autoindustriju.

U 2016. mreža se sastojala od 734 superpunjača, od kojih se 340 nalazi u Severnoj Americi.

Pored broja punjača, neophodno je pomenuti i dodatne napore koje je Tesla uložio kako bi učinio da mreža bude dostupna velikom broju ljudi - za razliku od konkurenata, nije se koncentrisao isključivo na urbane sredine, već je razvio nacionalnu pokrivenost punjačima u SAD.

BMW se i dalje smatra liderom u oblasti električnih automobila (16% ispitanika), dok je Tesla u odnosu na prethodno istraživanje napravio veliki skok na drugo mesto i sa sadašnjih 14% glasova je ozbiljan pretendent na lidersku poziciju.

Zanimljivo je da su direktori u auto-industriji značajno smanjili poverenje u Tojotine električne automobile. Naime, broj glasova za Tojotu, koja je prethodne godine zauzimala laskavo treće mesto, pao je sa 14% u 2016. na svega sedam odsto u 2017.

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop