Zabrana laptopova će putnike koštati MILIONE

Autor:

Postoji velika šansa da se u sklopu borbe protiv terorizma, pooštre neka pravila ponašanja na aerodromima i u avionima, a to bi putnike moglo da košta - milione dolara!

0
A- A A+
aerodrom nikola tesla beogradski aerodrom surčin er srbija Foto: MONDO, Lana Stošić

Zabrana upotrebe računara i elektronskih uređaja tokom letova za SAD biće verovatno proširena ne samo u Evropi, već i na drugim delovima svetu, saopštilo je američko Ministarstvo za unutrašnju bezbednost.

Američke vlasti su u martu zabranile putnicima iz deset aerodroma u osam arapskih zemalja i Turske, upotrebu lap topova, tableta i drugih uređaja većih od mobilnog telefona tokom leta za SAD.

Više o tome:

Letovima na kojima su zabranjeni elektronski uređaji

"Moguće je da će mere uvedene u martu biti proširene i na druga područja", izjavio je portparol ministarstva Dejvid Lejpen i dodao da neće biti obuhvaćena samo Evropa već i drugi regioni.

Zvaničnica američkog ministarstva Ilejn Djuk  će u Briselu o tom pitanju razgovarati sa evropskim kolegama.

Postojeća zabrana za neke zemlje sa Bliskog istoka i Severne Afrike pogađa oko 350 letova nedeljno za i iz SAD-a, a njeno proširivanje na 28 država Evropske unije, kao i Švajcarsku, Norvešku i Island, uticalo bi na 390 letova dnevno ili više od 2.500 nedeljno, procenjuje Međunarodna asocijacija za avio-saobraćaj (IATA).

To bi koštalo putnike 655 miliona dolara izgubljene produktivnosti, 216 miliona dolara dužeg vremena utrošenog na putovanje i 195 miliona dolara za iznajmljivanje uređaja u avionu.

Proširenje moratorijuma na laptopove i tablete izazvalo bi "znatan" poremećaj na transatlantskom poslovnom tržištu, i ono možda ne predstavlja najbolji način za borbu protiv bilo kakve terorističke pretnje, smatra glavni izvršni direktor IATA-e, Aleksandar de Žunijak.

"Putovanje s laptopom je deo svakodnevnog života. Nismo sigurni da je ova zabrana adekvatna pretnji. Ne znamo koji je osnov ili razlog koji opravdava takvu meru", rekao je de Žunijak za "Blumberg".

Neki biznismeni će pre izabrati da otkažu putovanje nego da predaju laptopove koji sadrže poverljive informacije, navodi IATA, koja predstavlja 265 vazduhoplovnih kompanija širom sveta.

I avio-prevoznici bi imali troškove zbog kašnjenja poletanja, dodatnog posla oko smeštanja predatog prtljaga i odgovornost za moguća oštećenja ili krađu uređaja, a istovremeno letovi će možda postati manje bezbedni pošto bi u prljažniku aviona bila veća koncentracija litijumskih baterija, koje napajaju mobilne uređaje, upozorava IATA.

De Žunijak je ocenio da ovu organizaciju treba više da informišu o zabrinutostima SAD-a kako bi ona doprinela nalaženju rešenja.

"Mi možemo da ponudimo odgovarajući savet kada je reč o merama bezbednosti i zaštiti putnika. Ono što smo poručili američkim i britanskim organima vlasti, kao i Evropljanima je - molimo vas, ako želite da preduzmete takvu meru, sarađujte vrlo tesno sa vazduhoplovnom industrijom".

De Žunijak je juče pisao američkom sekretaru za unutrašnju bezbednost Džonu Keliju i evropskoj komesarki za saobraćaj Violeti Bulc, izrazivši "ozbiljnu zabrinutost" povodom proširenja zabrane uz detaljne procene troškova koje će podneti putnici.

Ostale vijesti