"Željko Mitroviću, ne siluj nas..."

Autor:

Vlasnik Pinka u Rovinju objašnjavao zašto je rijaliti najisplativiji program, iz publike mu dobacivali - "siluješ nas tom cigaretom, kao što tvoja televizija siluje realnost"!

"Željko Mitroviću, ne siluj nas..." Foto: MONDO/P.V.

Vlasnik i glavni urednik Televizije Pink Željko Mitrović na Weekend media festivalu u Rovinju objašnjavao zašto je rijaliti u domaćoj produkciji najgledaniji i najisplativiji program. Iz publike mu dobacili: "Siluješ nas tom cigaretom, kao što tvoja TV siluje realnost".

Izuzetno zanimljiv početak 10. Weekend media festivala u Rovinju, koji je "začinio" vlasnik TV Pink Željko Mitrović samopohvalama o viziji ili vidovidosti, o tome kako je njegov "ružičasti medij" najgledaniji i o tome kako su rijaliti u domaćoj produkciji trenutno najisplativiji program.

U jednoj od dvorana festivala u kojoj je održana tribina, odnosno razgovor o tome kako je zapravi američki TV sadržaj izgubio bitku na televizijama u regionu, Mitrović je sve vreme pušio na bini, iako je iznad njega "visio" znak da je pušenje zabranjeno.

Na to mu je ukazao momak iz BiH, zaposlen u jednoj telekomunikacinojoj kompaniji, doslovce mu rekavši: "Iznad Vaše glave je znak 'Zabranjeno pušenje', ali ga Vi ignorišete i silujete nas, baš kao što Vaša televizija siluje realnost".

Mitrović je otresao cigaretu u pepeljaru, dim iz cigarete izvijao se po dvorani, pa je usledio odgovor: "Jedan od uslova da dođem ovde je bio i da mi bude dozvoljeno pušenje, jer sam strastveni pušač".

Vlasnik Pinka je uzvratio i da je se u publici protiv rijalitija najviše bune baš ljudi iz BiH, a to je zemlja koja je zabranila emitovanje ovakvog sadržaja.

"Brojke i rejting su najvažniji. Šta vi znate o našim ciljnim grupama?", poruka je Mitrovića.

Ovaj "ekološki" verbalni obračun bio je, zapravo, epilog jednosatne priče o tome kako je američki TV sadržaj, pre svega serije, potpuno izgubio primat na regionalnim televizijama, ustupišvi udarno mesto domaćim serijama ili orijentalnim ili sadržajima u lokalnoj produkciji.

"Koliko vas je gledalo 'Dinastiju', 'Dalas', a koliko vas 'Istražitelji iz Majamija', 'Beverli hils'", upitala je publiku moderatorka tribine Antonija Mandić. Prisutni u sali su podizali ruke, da bi usledilo još jedno, "provokativnije pitanje": "A koliko vas je gledalo bar jednu tursku seriju?".

U sali su bile podignute tri ruke, na šta su i moderatorka, ali i Mitrović konstatovali da to nije pravo stanje stvari i da ih sigurno ima mnogo više.

Bio je to idealan šlagvort Mitroviću da konstatuje:

"To je jače od svih nas, volimo da se sakrijemo ispod kišobrana loših percepcija. U prevodu, mnogi gledaju, ali neće da priznaju!"


"Gospodine Mitroviću, gledala sam program TV Pink i on izgleda ovako: 'Dnevnik, Zadruga, vesti, Zadruga, vesti, Zadruga, Dnevnik, Zadruga, vesti, pa turska serija...Kod vas uoopšte nema američkog sadržaja", počela je moderatorka tribine Antonija...

"Normalno", odgovorio je Mitrović, uz objašnjenje argumentovano brojkama.

"Televizija Pink beleži svoj istorijski maksimum što se tiče gledanosti. Rijaliti Zadruga je nagledaniji program trenutno", rekao je vlasnik TV Pink i nastavio:

"Evo vam podatak: Zadruga je pre nekoliko dana imala rejting između osam i deset, a svih 15 Pinkovih filmskih kanala, na kojima su prikazivani dobri, kvalitetni američki filmovi jedva da su dobacili do rejtinga četiri. Dakle, svi oni zajedno".

Mitrović je rekao da su na Pinku još 2008. godine uočili kuda se kreće tržište i da su počeli da su se pripremili za ovako nešto.

"Ova tribina je trebalo da bude održana pre dewet godina, jer je tada, možda, trebalo pričati o ovome. Mi sada ovde držimo parastos tom sadržaju. Platio sam, svojevremeno, po 250.000 dolara za emitovanje i reprizu filmova 'Gospodar prstenova' i 'Hari Poter'. Ti filmovi su imali 2,5 puta slabiju gledanost nego domaći šou programi na našoj televiziji", rekao je Mitrović i nastavio:

"Znate, svi mi u televizijama bismo voleli da se vrati to zlatno vreme kada smo punili programe licencnim sadržajima, jer samo kopiraš i ne misliš. Ali, mi smo još pre deset godina shvatili kuda sve to ide. Pre svega, piraterija je glavni razlog, jer vi sada u roku od 10 minuta od emitovanja epizode neke serije, na primer, možete da je nađete na internetu. Takođe, mi nismo imali podršku američkih kompanija i partnera, jer smo mi malo tržište za njih, takoreći nebitno, a postoji još jedan razlog - cela američka serijska produkcija se okrenula ka akciji, efektima... Evropska publika traži više emocije, ljubavne drame".

Još malo o rijalitiji programu... Kako je Mitrović shvatio da je to to? Tako što je prdež jednog učesnika "Velikog brata" na nekoj drugoj televiziji bio mnogo gledaniji nego ceo filmski maraton na njegovoj televiziji.

"Oko tog probavnog problema, koji mi u Srbiji zovemo prdež, stvoren je mnogo veći društveni događaj, priča, nego bilo šta drugo", prisetio se Mitrović.

On je uložio, kaže, više od deset miliona evra za rijaliti Zadruga, koji se emituje deset sati dnevno na TV Pink.

"Toliko je sati jer smo odlučili da opravdamo ulaganja, a pokazalo se da smo u pravu. Nikada se brže ni u jednoj rijalitiju do sada, gledaoci nisu upoznali sa likovima i odnosima među njima. Ovo je dokaz da nijedan producentski mag ne može da za cenu ispod 300 evra po satu napravi bolji program i okupi toliku količinu gledalaca", kaže Mitrović.

Pred početak rijalitija Zadruga, mnogo se pričalo i pisalo o tome kako će prvi put jedna beba ući u takvu vrstu programa. U rijaliti jeste ušla beba - beba majmuna.

 "Nijednog trenutka nam nije bila namera da unesemo ljudsku bebu, već upravo ovo što smo uradili. Sve je bilo smišljeno do detalja, pa i ta reakcija javnosti", rekao je Mitrović.

Upitan šta kaže na silne negativne komentare, odgovorio je:

"Da li ste ikada gledali neki rijaliti program, koji nije imao takve komentare?".

"Ako nas to bude vodilo, ako nas bude vodila takva percpecija, onda ćemo imati manji rejting, a za komercijalne televizije su jedino bitne brojke i rejtinzi.

Ostale vijesti