• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ti Kinezi! Metro budućnosti je već tu (VIDEO)

Autor mondo.rs

Peking će početkom 2018. dobiti prvu metro liniju bez vozača, koja će na 14 kilometara dugoj trasi imati osam stanica.

Novinari srpskih medija koji u Pekingu borave kao izveštači s 19. nacionalnog kongresa KPK, imali su priliku da se na toj liniji provozaju.

Istina, bila je to probna vožnja, malo napred, pa nazad, iz stanice i natrag u stanicu, ali bez vozača.

Kad proradi ova linija glavni grad Kine pridružiće se Šangaju, Parizu i Dubaiju, gde ovakvi metro vozovi već prevoze putnike.

Inače, juče je, recimo, metro u Pekingu prevezao do 13 sati i 30 minuta 11 i po miliona putnika, samo na prvoj liniji gotovo 1,2 miliona putnika.

Gotovo devet ,miliona kompozicija je juče do pola dva pošlo u vožnju linijama pekinškog metroa.

U dispečerskom centru prati se u svakom trenutku stanje na svim linijama, pa je tako ekipa Tanjuga mogla da se uveri juče da je stanica na Trgu Tjenanmen zatvorena, ovog puta zbog održavanja kongresa, a da je na drugoj liniji isprobavana oprema za lokalizovanje požara.

Koliko je sigurnost i praćenje situacije na linijama gradskog metroa važna stavka u životu Pekinga može da se objasni i činjenicom da je reč o mreži od 19 linija ili 574 kilometra šina, ili 54 stanice na kojima se one ukrštaju.

Do 2020. vlasti u Pekingu planiraju da mreža metroa dostigne hiljadu kilometara, a do kraja ove godine da pređe 600 kilometara.

Među tim novim linijama krajem ove i početkom naredne godine biće i prvi gradski voz bez vozača.

Inače, odluka da se u Pekingu gradi metro doneta je 1953, prva linija proradila je 1961. i tada su gostima Pekinga, kako kažu u Muzeju koji prati razvoj metro saobraćaja u glavnom gradu Kine, pokazivali tri znamenitosti - Kineski zid, Tjenanmen i metro, a najveći broj linija gradi se nakon dvehiljadite godine, posebno posle odluke da Peking dobije organizaciju Olimpijskih igara.

Tagovi

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE