• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Igrali smo Call of Duty: WWII - Ruganje istoriji…?

Autor mondo.rs

Call of Duty: WWII pokušao je da nas vrati korenima, kući, nazovite to kako želite, pričom o II Svetskom ratu i novim modovima igre, a mi ćemo vam reći da li je u tome uspeo.

 Igrali smo Call of Duty: WWII - Ruganje istoriji…? Izvor: Call of Duty: WWII / KlanRUR

Prošle godine, ni apokaliptična zombi premijera kod nas nije pomogla igri Call of Duty da bude jedna od najviše kritikovanih kad su u pitanju mnogi njeni aspekti.

Ove godine, prisustvovali smo ništa manje zanimljivoj premijeri nove Call of Duty: WWII igre i dobro se zabavili u improvizovanom nemačkom „checkpoint-u“, u kojem je bilo i DEMO stanica i tenkova, pušaka, jurišanja po frontu, ali i Nemica, naravno. Dakle, početak prodaje u Srbiji bio je prilično ohrabrujući i obećavajući, kao i sama najava igre, koja je trebalo da nas vrati njenim korenima.

Par reči o rekordima

Call of Duty: WWII igramo već neko vreme, ali u momentu premijere još uvek je bilo rano da pišemo recenziju. U međuvremenu je stigao i zvaničan Activision izveštaj, u kojem se navodi da je za prva tri dana prodaje igra zaradila preko pola milijarde dolara, što je više nego duplo od prethodnog Call of Duty naslova. Takođe, više od 500.000.000 zelenih novčanica je više nego što su zajedno napravili filmovi „Čudesna žena“ i novi „Tor“. Igra je oborila još značajnih rekorda, među kojima su najprodavanija digitalna kopija na PlayStation konzoli ikad, kao i najbolji Call of Duty naslov ikad po brju istovremeno priključenih igrača (Nazi Zombie mod).

CoD: WWII ocene svetskih medija i publike

Metacritic sajt trenutno ima 51 recenziju u bazi i na osnovu njih ocenu Call of Duty: WWII igre od 80 odsto. Metacritic publika dala je ocenu 4.4 od 10 na osnovu skoro 700 opisa. Sajt IGN dao je igri ocenu 8.0. GameSpot je igri dao čak devetku, ali je publika poznatog sajta dodelila samo ocenu 6.4. Na Steam platformi CoD: WWII ima ocenu 5.8, odnosno 58 odsto pozitivnih opisa, na osnovu 3.830 verifikovanih ocena.

Call of Duty: WWII recenzija

Autor teksta: Borislav Lalović

Jeste li čuli za sindrom tople Coca-Cole? To vam je ono kada ste ceo dan u poslu, rintate kao magarac i na putu do kuće se setite da imate flašu Coca-Cole. Raspoloženje naglo raste, gotovo da ste utrčali unutra i onda - šamarčina. Flaša je ostala na stolu, a koca je mlaka. Sam(a) sebi  psuješ sve unazad 12 kolena dok točiš penušavo piće u čašu. Konačno popiješ i kažeš sebi, jeste volim taj ukus, ali nije to - TO!

Ovo, naravno, nikakve veze nema sa novim Call of Duty naslovom, osim što izaziva isti osećaj. Nekako, nije to - TO. Kad je najavljen, skakao sam kao malo dete od sreće. Konačno su batalili taj BS (bullshit, prim.aut.) od modernih i futurističkih borbi, gde je CoD izgubio svoj identitet i vratili se korenima. Ipak, kad sam čuo da na igri radi verovatno najslabiji Activison-ov studio, sumnje su počele da se zlokobno skupljaju. Čak ni činjenica da je nekoliko ljudi iz Inifinity Ward studija radilo na igri nije uspela da odagna strah da će stvari krenuti po zlu. Vodenički točak je tiho cvileo dok je Toza čistio svoje očnjake… I, evo ga, dođe i treći  novembar…

Kada sam dobio zadatak da pišem recenziju za ovaj naslov znao sam unapred da ću izvan razmatranja ostaviti sve CoD igre posle „dvojke“ (i naravno izuzeću Treyarch-ove WW2 naslove za konzole, pa čak i World at War). Jer, ako ćemo realno gledati na stvari, čistokrvnih CoD igara ima svega tri, ako tu računamo „United offensive“ kao zaseban naslov, a ne kao ekspanziju za prvi deo.

Formula uspeha je bila jednostavna. Dajte nam malo prizemniju pucačinu, sa odličnim narativom u singlplejer kampanji, koja će da bude dinamičnija i utegnutija od „Mendal of Honor“ i čiji će multiplejer biti dovoljno zabavan i zreo da preuzme primat u tada uber-popularnim lan partijima. Rane dvehiljadite su vreme brze ekspanzije interneta, a usput dovoljno daleko od pada komunizma da se bezbedno moglo čačkati po jednoj tako osetljivoj temi kao što je WW2. Call od Duty je ispunio uslove i osvojio srca velikog broja ljubitelja FPS igara. Kampanja za jednog igrača, iako kratka, bila je nešto do tada neviđeno. A multiplejer… Pa dovoljno je reći Carentan. (inače i ova mapa se vraća u CoD: WWII)

Call of Duty: WWII Singlplejer

Znajući da se CoD vraća korenima pitao sam se da li i šta može poći po zlu. Ni slutio nisam da će igra da padne na osobini, koja ju je u prošlosti krasila. Pobogu, da li je moguće da je CoD: WWII promašio „setting“? Da, dobro ste pročitali. Nije dovoljno napraviti plažu, da ne kažem reciklirati prvu scenu iz „Spasavanje redova Rajana“. Nije dovoljno reći, „ono su Nemci“. Odigrajte kampanju i recite pošteno, koliko ste puta zaista imali utisak da se borite protiv nacista, a ne generičkih protivnika. Bezmalo sve misije su izvučene iz filmova i serija o Drugom svetskom ratu!

Uloga američkih snaga je preuveličana i bespotrebno izdignuta iznad svih, dok se o istočnim bloku gotovo ništa ne zna, što je nedopustivo, bez obzira na sve!

U prvoj misiji su vam dali da teglite „bagalore stick“ da biste njim otvorili izlaz sa plaže u unutrašnjost (Dog1 exit, ako se sećate pomenutog Rajana). Tenkovska misija kao da je modelovana prema Fury, pilotiranje iskočilo iz Red Tails, priča o prijateljstvu i sukobu kao u Brothers in Arms seriji. Single plejer kampanja je jedan veliki visokobudžetni holivudski ratni film, sa prilično respektabilnom glumačkom postavom na čelu sa  Džošom Duhamelom. I da, priča prati samo američke vojnike. Istočni front ne postoji. Ali postoji PPSh kao naoružanje američkih vojnika. Pokušao sam da nađem referencu, po kojoj su oni nosili rusko naoružanje u WW2, ali je nisam našao. Prosto je nedokučivo šta će automat PPSh u Francuskoj 1944. u rukama američkih vojnika. Čak i da su je uzeli od Nemaca, kod kojih se, takođe može naći, istorijskih pomena ove puške na D-dan jednostavno nema. A to je još i najmanja istorijska nepravilnost u ovoj priči.

Call of Duty: WWII | Carentan – PGW 2017 Trailer | PS4
Izvor: PlayStation EU.

Akcija je mrljava, nikakva. Nema ni traga onoj ludnici oko St. Mere Eglise u prvom CoD-u. Čak ni prva misija, koja je po pravilu najhaotičnija, ovde to nije. Jeste, zuje meci, čuju se rafali, krvi ima svuda, ali ne, nije to - TO! Strepnja i iščekivanje nemačkog kontra-udara izostaje. Umesto toga upadate u konflikt dvojice vama nadređenih, od kojih je jedan „role good“, a drugi je “role bad“. I pri tome sukob se rešava na tako predvidiv i „monstruozno“ dramatičan način da prosto bude smešno, a trebalo bi da je tužno i duboko emotivno.

Cela kampanja je ispresecana dugim međuscenama, koje dodatno razvodnjavaju sporu i na momente dosadnu akciju. Scene su maestralne i prava je šteta što nisu završile na velikom platnu, gde im je i mesto. I na kraju dobijete solidnih sedam do osam sati singlplejera, od čega sigurno sat vremena otpada na međuscene. Da stvar bude još sporija, potrudila se misija u Parizu u noći oslobođenja, kada se igrate mačke i miša sa Nemcima, dok pokušavate da minirate kapije nemačkog garnizona.

Sjajna misija, veoma inteligentna, detaljno skriptovana, ali zalutala u CoD. To je nešto što bi super leglo Sniper Elite igrama, CoD-u nikako. Kad konačno i dođe do akcije, bojište se instant pretvori u „broken arrow“ situaciju u kojoj se ne zna ko puca na koga, a nekako uvek svi pucaju na vas. Izuzetak je ubedljivo najbolja bitka u celoj igri, Battle for Bulge, koja je očigledno delo tog malog fragmenta Infinity Warda, koji je radio na ovome. Sve je gotovo identično staroj Bici za Izbočinu (ako se ne sećate, instalirajte stari CoD pa se podsetite), čak je i kulminacija ista kada se Nemci povlače pod naletom avijacije.

Call of Duty: WWII Trailer
Izvor: Call of Duty.

Utisak je da su dizajneri hteli da naprave spektakularnu kampanju, ali sve se završilo holivudskom akcijom sa mnogo nepotrebnog sadržaja, nepotrebnih sporednih aktivnosti i prilično neinspirativne mehanike. Sjajno je što ponovo imamo health bar. Ali nije sjajno što vaši saborci mogu da „rode“ health pack i da vam ga udele. Ista situacija je i sa bombama. Svaki saborac iz vaše čete ima posebnu mogućnost da vam jednom u nekoliko minuta dopuni municiju, bombe, health pack ili da vam naglašava protivnike. Grozno i bez ikakve veze. U starom CoD-u ni jednu misiju niste mogli da završite, ako u prvoj trećini ne uzmete šmajser, jer je municija bilo nešto što se troši, a ubijate samo Nemce. Ovde je “sjajno” što ćete u nemačkom bunkeru naći municiju za Thompson, a onda ćete uzeti MP40 i iz istog sanduka uzeti municiju i za njega ili će vam je dati vaš saborac.

Kada sve saberemo, dolazimo do činjenice da je singlplejer jedno osrednje iskustvo, osim u pojedinim momentima kada je ipak uspeo da nas vrati u zlatno doba prvog i drugog CoD-a.

Call of Duty: WWII multiplejer

Dobro, social hub je tu, klase su tu i sjajne su, od pešadije do inženjerije. Poenima prikupljenim tokom borbe unapređujete svog vojnika. OK, lepo. Može biti različitih polova i rasa. I to je super. Matchmaking je pristojno izbalansiran i ne čeka se puno na ulazak u partiju. I kada uđete, spektakl? Ama ni blizu!

Da krenemo od mapa. Zvaničan sajt kaže „ww2 most iconic locations“. Hteo bih otvoreno da pitam sve vas koji ćete ovo čitati, a pogotovo dizajnere: kako je „Gustavov top“ i „Gibraltariconic, a „Pavlov house“ i „Carentan“ nisu? A da, Carentan ćete dobiti kao bonus mapu ako kupite 50 evra vredan DLC. „SHAME!“ Dešavanja na mapi su serija random eventova. Na stranu to što su sve mape u 3-way fazonu, kao da su iskočile iz DotA-e, nego još imamo skandalozno neprirodne re-spawn tačke, toliko da to team-deathmatch čini neigrivim sa taktičke strane gledišta.

Ako ste igrali multiplejer u prve dve CoD igre, onda se sećate da se spawn point generisao blizu mesta gde se odvija akcija, ali tako da obe ekipe ipak imaju svoju polaznu liniju, odnosno front. To je otvaralo mogućnost flankovanja jedino ako udarni deo ekipe dobro radi svoj posao. Ovde imate situaciju da vam je tim apsolutno nepotreban i sve se pretvara u jednu veliku frag trku, a sve zahvaljujući random spawn pointima. Pa tako iz čista mira ćete se naći iza leđa protivnika, ali isto tako će vam se desiti da vam Džeri nabije bajonet u … leđa!

Call of Duty®: WWII Multiplayer Video Reveal Trailer
Izvor: Call of Duty.

Druga, daleko opasnija stvar je ono od čega CoD pati već dosta dugo i nadležne institucije nikako da se pozabave tim problemom. Čak je i u BETA testiranju od strane mnogih predočena mana, ali avaj. First shoot – first killed bug je i dalje prisutan. Nemojte da padate na objašnjenja tipa „nemaju sva oružja isti bullet velocity“ i slične jeftine izgovore. Kada vam server ne registruje čist headshot, najmanje što možete da tražite jeste povraćaj novca. Jer, kako drugačije objasniti bug koji se vuče PET i više godina i koji će na kraju postati feature CoD igara?

Zombie mod nije vredan pomena, sve je isto kao i pre, samo napucavamo reanimirane naciste. Ipak, da sve ne bude crno, pobrinuo se „War Mode“.  U principu to je skirmish misija, u kojoj jedan tim napada, a drugi se brani. Svaki tim ima svoje zadatke koje treba da ispuni da bi ostvario potpunu kontrolu na mapi, a samim tim i pobedu. Zadaci variraju od postavljanja eksploziva do popravki mosta da bi se omogućilo napredovanje tenkova. Ovo je sigurno najbolji deo multiplejera i obećava super zabavu, ali za pravi užitak vam treba ekipa koja zna šta radi. U protivnom proći ćete kao Horda u Alterac Walley, a svi znamo šta to znači.

Na kraju da rezimiramo. Serija pogrešnih odluka dovela nas je do igre, koja se kupa u moru mediokriteta. Mlaka holivudska kampanja, koja je puna istorijskih nedoslednosti i koja veliča i preuveličava američku ulogu u savezničkoj pobedi, koju prati bagovit i loše dizajnirani klasičan multiplejer, pa sve do sjajnog „War Game“ moda, daje na kraju igru koja je mogla da bude groundbreaking povratak korenima, pred kojom bi se Battlefield 1 sakrio u mišiju rupu.

Ovako, Call of Duty: WWII mora da gricka mrvice koje su upravo najvećem konkurentu pale sa stola. Pokeraškim rečnikom rečeno „nije dovoljno imati dva keca u ruci, moraš znati kako ih odigrati“.

Call of Duty: WWII ZA:

- War Game
- Tehnička optimizacija
- Na momente flashback u stara dobra vremena.

Call of Duty: WWII PROTIV:

- Mlaka akcija i loša singlplejer priča
- Gomila nepotrebnih i sporednih ingame stvari
- Očajno loše mape i first shoot first killed bug.

Ocena igre, platforma i kupovina

Konačna ocena: 70 odsto od 100.
Autor teksta: Borislav Lalović
Platforma: PC, Xbox One
Igru ustupioComputerLand.

Call of Duty: WWII Nazi Zombies Trailer
Izvor: Call of Duty.

Komentari 1

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

Neznani Ludak

Zadnji CoD koji sam igra je... u stvari prvi CoD sa ekspanzijom United Offensive. Lan Party sa base assault modom je nešto neponovljivo. Igra je 83GB veličine. taj health bar je ono što me je navelo da igri pružim šansu.

RECENZIJE

TIPS & TRICKS