Da li ste sigurni da unosite dovoljno magnezijuma

Autor:

Nizak unos magnezijuma kroz duže vreme povećava rizik od nastanka najčešćih hroničnih bolesti današnjice, među kojima je i dijabetes tipa 2.

0
A- A A+
magnezijum, ishrana Foto: Guliver/Getty images, Thinkstock

Dodatni unos magnezijuma, putem ishrane, povoljno utiče i na nivo glukoze u krvi i na insulinsku osetljivost, kako kod obolelih od dijabetesa tako i kod ne-dijabetičara, pokazalo je istraživanje čiji su rezultati objavljeni u stručnom časopisu Pharmacological Research.

Magnezijum je mineral od neprocenjive fiziološke važnosti za organizam i ishranom bismo trebali da osiguramo unos od 375 mg dnevno.

Dnevne potrebe za magnezijumom

Odraslom muškarcu dnevno je potrebno oko 400, a ženi oko 310 miligrama. Namirnice bogate magnezijumom trebalo bi redovno da budu na vašoj trpezi: mahunarke, spanać, orahe, integralne žitarice, bademe, indijski orah, kikiriki, pasulj... Magnezijuma ima i u krompiru, bananama, lososu, mleku, piletini, ribi, govedini, brokoliju, jabukama i šargarepi.

Ne samo da hronično nedovoljan unos magnezijuma povećava rizik od nastanka dijabetesa tipa 2, već i osobe koje boluju od dijabetesa češće imaju smanjeni nivo magnezijuma u ćelijama u odnosu na ne-dijabetičare.

Sve više se govori o značaju vode koja sadrži magnezijum, što potvrđuje istraživanje objavljeno u časopisu "Nutrients", koje je pokazalo da je viši nivo magnezijuma u vodi za piće značajno povezan s nižim rizikom smrtnosti od koronarne bolesti srca.

Ostale vijesti