• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Funky Guerrilla: Moda sa stavom

Autori mondo.ba Autori Dragana Božić

Oni su mladi, modno ratoborni i jedni od rijetkih društvenih preduzeća u BiH. Postoje tek nekoliko godina, ali su postigli značajne rezultate. Upoznajte brend 'Funky Guerrilla'.

Njihovi odjevni komadi su neobični, nose se s ponosom, a namijenjeni su ženama i muškarcima koji cijene kvalitet i koji su svjesni važnosti 'slow fashion' pokreta, ali i domaće proizvodnje i lokalnog duha koji je inkorporiran u brend.

Prema riječima Predraga Borojevića, izvršnog direktora, ime brenda odražava filozofiju koja je stajala iza pokretanja čitave poslovne avanture.

"Svjesni smo trenutne situacije u Bosni i Hercegovini koja je daleko od idealne i želimo da se borimo za pozitivne stvari i za napredak u našem društvu u skladu sa svojim mogućnostima. Ovo, na jedan specifičan način, predstavlja borbu i 'gerilski rat' (Guerrila) jedne male proizvodnje sa svjetski poznatim brendovima prisutnim na našem tržištu i sa lošom situacijom koja vlada. Ta naša borba mora da bude pozitivna i vesela, da se odražava kroz naš svakodnevni rad, ali i kroz naše proizvode i zato kažemo da je 'Funky'- vesela i energična. Ta filozofija je i bila ključna da brend dobije ime koje raste u posljednje četiri godine“, kaže Borojević.

Ideja za pokretanje ovog jedinstvenog brenda se rodila početkom 2014. godine kada je udruženje Most, koje je i vlasnik preduzeća, počelo da razmatra mogućnosti direktnog zapošljavanja mladih ljudi i podsticanja njihove proaktivne uloge u traženju posla i stvaranju novih vrijednosti. Tada su odlučili da pokrenu jedan potpuno novi brend i upuste u avanturu otvaranja preduzeća i razvoju novih i kvalitetnih proizvoda koji mogu da pariraju svjetski poznatim brendovima, ali uz korištenje lokalnih resursa i znanja. Između ostalog jedni su od rijetkih preduzeća koji zapošljavaju Rome i ostale nacionalne manjine u BiH.Trenutno imaju pet stalno zaposlenih radnika, ali i veliki broj saradnika.

"Naše preduzeće je jedno od rijetkih društvenih preduzeća na našim prostorima. Moram napomenuti da je taj termin kod nas još relativno nepoznat. Naime, društveno preduzeće je biznis koji posluje sa idejom da kroz zaradu koju ostvari putem prodaje proizvoda ili usluga ispuni jasnu društvenu misiju. Tačnije, ostvarena dobit ne služi za uvećanje imovine i kapitala određenog pojedinca, nego se ulaže u društveno odgovorne aktivnosti i dalje širenje preduzeća. Mi imamo principe po kojima radimo, ali ne želimo da ih stavljamo i ističemo u prvi plan. Smatram da je kvalitet proizvoda i kreativnost tima koji radi ono što treba da bude prioritet u našem radu", naglasio je Predrag.

Ono po čemu se sigurno izdvajaju od drugih je vrlo zanimljiv i jedinstven dizajn koji nosi posebnu umjetničku priču. Za tako dobar kvalitet i izgled zaslužni su Tamara Desančić, tekstilni inžinjer i Aleksandar Škorić, dizajner sa velikim međunarodnim iskustvom.

"Do sada smo sarađivali sa nekoliko modnih dizajnera koji su kreirali neke od naših kolekcija, ali za izgled naših odjevnih predmeta i izradu konstrukcija koje su presudne u samom procesu izrade zaslužna je Tamara Desančić koja je zaista izvrsna u realizaciji svih ideja koje smo do sada imali. Tokom prošle godine smo odlučili da proširimo kreativni tim i da jasno usmjerimo našu umjetničku direkciju i našem timu se pridružuje Aleksandar Škorić koji nam donosi tu dodatnu kreativnu notu koja nam je bila potrebna", ističe direktor FG.

Aleksandar Škorić timu Fanky Guerrille pridružio se 2016. godine i iako na početku i nije bio zainteresovan, nakon boljeg upoznavanja samog brenda, ali i tima postaje član i kreativni direktor  koji je sa 'fanki gerilicima" stvorio jedinstvenu i unikatnu priču.

"Kreativna smjernica brenda je da ne kopiraju svijet nego da svijetu ponude lokalno i originalno, a kroz cijelu kolekciju provlače se lokalne priče, koje su vrijedne da se čuju dalje. Moja ideja je bila ljubav između Topole i Banjaluke, kao poveznice između dva prostora, da ovaj brend bude poveznica, pošto i sami znamo da je previše granica i razdvajanja. Želio sam da napravimo most koji spaja. Na primjer, malo ljudi zna da je između Banjaluke i Topole  45. paralela. To je informacija koju mnogi ne znaju, čak ni u ova dva mjesta je bila dovoljna po meni da se stavi kao print na majicu", kaže Aleksandar.

Pored ove ilustracije Škorić ističe i ilustraciju medvjedice, ženke koja je prije par godina ubijena u Banja Luci, kao očigledan nedostatak znanja i uslova da se ova životinja uspava i vrati u svoje stanište.

"Važno je istaći da svaki odjevni predmet sa ilustracijom na sebi nosi i etiketu na kojoj je pojedina priča o istoj ilustraciji i pojašnjenja, što znači da mi je namjera bila da radimo ne samo dekorativne odjevne predmete nego i edukativne, informativne“, rekao je kreativni direktor Funky Guerrille.

Kolekciju prati nova internet stranica, nove fotografije kolekcije, kao i pet mini animacija koje se vrte na društvenim mrežama, sto je uvod u početak nečeg sasvim novog za ove prostore. Iz Fanky Guerrile kažu kako nastavljaju polako, ali veoma oprezno jer je tržište promjenjivo, a želja im je da ovaj brend raste sigurnim koracima, da obogati, oplemeni ali i iznenadi. Sve što proizvedu je vlastita proizvodnja, od ideje do realizacije.

"To je nešto što zaista cijenimo i čemu pridajemo veliku važnost i želimo da promovišemo domaću proizvodnju koja može da ispuni visoke kriterijume kada je u pitanju kvalitet i da se nosi sa drugim velikim proizvođačima", istakao je Borojević.

Svi proizvodi FG su dostupni na njihovoj web stranici www.funkyguerrilla.com,  a trenutno rade na širenju distributivne mreže u Bosni i Hercegovini i inostranstvu. Od ove godine proizvodi ovog brenda će se pored BiH, naći i na tržištu Norveške na što su veoma ponosni.

Pratite MONDO na Facebooku, Twiteru ili Instagramu!

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop