Ministar saobraćaja i veza RS Neđo Trninić kazao je danas da jbi jedina alternativa aktuelnom restrukturisanju Željeznica Republike Srpske koja se odvija u tri pravca– vlasničkom, organizacionom i finansijskom - bio stečaj.
"Alternativa ovome je bio stečaj. Da nismo krenuli u restrukturisanje, Željeznice RS bi vrlo brzo otišle u stečaj, ne vraćajući se sad u to ko je kriv za takvo stanje", podvukao je ministar Trninić u Narodnoj skupštini RS tokom iznošenja završne riječi o prihvatanju zaduženja RS od 51,3 miliona evra kod Svjetske banke - Međunarodne banke za obnovu i razvoj po projektu restrukturisanja.
On je istakao da je krajnji cilj da se dođe do modernih i konkuretnih željeznica, kao i da u entitetske željeznice nije ulagano od sedamdesetih godina.
"Naša privreda nema puno šansi za povećanje transporta. Naš kargo saobraćaja je profitabilan, ali je putnički apsolutno nerentabilan. Za trenutnu situaciju, ne želim da se vraćam nazad. Bilo je kako je bilo. Da je rađeno kako treba, ne bi došlo do ovoga", rekao je Trninić.
Kazao je da se od 2011. godine broj zaposlenih u Željeznicama RS smanjio za oko 900 radnika, a plan je da se taj broj smanji za još oko hiljadu.
"Nijedan radnik ne može ostati nezbrinut", naglasio je Trninić.