Play Media Day: Od "težine lajka" do Igre prestola

Treći Play Media Day, održan u petak u MSURS u Banjaluci, prošao u znaku dobre organizacije, igre, učenja i, kako mu slogan kaže, beskrajne komunikacije.

Play Media Day: Od "težine lajka" do Igre prestola Foto: Play Team za Mondo.ba

Na trećoj po redu Play Media Day konferenciji koja je okupila sjajne regionalne i evropske predavače, marketingaše i ljude iz medija iz cijele bivše Jugoslavije, predstavljeni su nam neki sjajni projekti, a upoznali smo i kreativce svih vrsta. Na stranu to koliko smo se zabavljali (ko je propustio stolove s „Ne ljuti se čovječe“ili Huawei VR igrice na štandu Prointe grdno se prevario), evo nekoliko sjajnih stvari koje vrijede pomena.

Borislav Miljanović održao je zanimljivo predavanje na temu transformacije PR agencija, te se osvrnuo na svjetske promjene u biznisu, ističući važnost prihvatanja promjena i shvatanja u kojem pravcu bi trebalo da se razvijaju.

Miljanović je istakao važnost „content“ marketinga, odnosno kreiranja kvalitetnog sadržaja.

„Da bi kompanije komunicirale posebno i drugačije, odnosno da bi postale vidljive svojoj ciljnoj grupi, moraju kreirati kvalitetan sadržaj, pričati priču koju će njihova ciljna grupa zavoljeti, sa njom se identifikovati i dalje je dijeliti“.

Kod „content“ marketinga važno je: dobro planiranje, kreiranje kvalitetnih sadržaja i njihov plasman, ne kroz masovne, već kroz kanale kojima direktno dolazimo do onih kojima se obraćamo.

„Zato je 'content' marketing glavni pravac u kome se komunikacije danas kreću“, kaže Miljanović.

Foto: Play Team za Mondo.ba



Kao osnivač i direktor specijalizovane agencije za poslovnu komunikaciju, Miljanović naglašava je suštinska razlika imeđu klasičnog PR-a i „content“ marketinga samo način na koji ih koristimo.

Na kraju Mljanović ističe da potrošaču nije bitno gdje će naći informaciju, već mu je bitno da ona postoji i da je dostupna.

Ključna stvar po njemu je upravo digitalizacija PR-a.

„Svi vidimo kako je internet promijenio, da ne kažemo uništio, štampu. To će se isto desiti i nama u PR industriji ako se ne promijenimo i prilagodimo promjenama“, zaključio je Miljanović.

Osnivači kreativne agencije SNASK iz Švedske, ekscentrični dvojac Fredrik Öst i Erik Kockum, bili su zvijezde stejdža Uran sa svojom originalnom brending filozofijom - Stvorite neprijatelje, pravite prijatelje. Za sebe kažu da su oni heroji koje niko ne želi, ali su svima potrebni, te da smo svi rođeni kreativni i treba takvi da ostanemo, ma šta drugi rekli. „Ponašati se odraslo je najdjetinjastija stvar koju možete uraditi“, kaže duo koji svoj rad shvata kao igru i zabavu koje nemaju granica.

O njima možda i najbolje govori ova reklama:


Sneakersnstuff+Adidas Originals Stockholm Pack – Puddle Jumper from SNASK on Vimeo.



Panel „Žene na vodećim pozicijama u kreativnoj industriji“, donio nam je priče koliko je zaista izazovno preći put do vrha i sa kojim se stereotipima i predrasudama susreću žene u svakodnevnom radu, kojih ima svega 30 posto na liderskim pozicijama u ovoj industriji.

Kreativna direktorica agencije Play Team i direktorica programa Play Media Day Dijana Tepšić, pozvala je u goste pet uspješnih žena, koje su imale viziju i postigle veliki uspjeh u regionalnoj kreativnoj industriji: Sara Mekinc - Pristop, Ljubljana, Vesna Vlašić Jusupović - McCann Sarajevo, Sanja Đekić - Mediacom CE, Zagreb, Anita Todorović - Whole In One Communications, Beograd.

Tek kada žena postane svjesna svoje moći i intuicije koju posjeduje moći će savladavati prepreke na putu do uspjeha, uz paralelno kreiranje podržavajućeg okruženja za žene na vodećim pozicijama. „Kreativni posao je poput braka, nekad ste u svađi, a nekad je sve savršeno“, jedan je od komentara učesnica panela.

Foto: Play Team za Mondo.ba


Prije završnog panela, kome smo se, iskreno, najviše veselili, red je bio da se opustimo. A to nam je zaista uspjelo na radionici koju su vodile Una Kasagić, Jana Tanasić i Nela Marinković, masteri psihologije, koje su nam praktično predstavile start up StressLess. Naučili smo da stres blokira kreativnost i produktivnost, a i kako se boriti s njim.

Poslastica za kraj programa je bio panel “Game of Thrones - medijski fenomen” za sve ljubitelje epske fantazije. O ovom fenomenu diskutovali su: Monika Ponjavić, filmska i TV kritičarka, Branislav Predojević, novinar, Dejan Matijević, psiholog, i Đorđe Mandrapa, arhitekta i ekspert za istorijsku rekonstrukciju.

“U velikom dijelu smo u dobu romantizma i tražimo utočiste i grupne ideje, a vežemo se za heroje koji će nešto da promjene”, istakli su panelisti i dodali, da nakon velikog uspjeha ovog serijala, mnogobrojne serije takođe pokušavaju da budu šokante i ugledaju se upravo na “Game of Thrones”.

I najbolje od svega – dobili smo majice!

Muzej savremene umjetnosti RS bio je juče muzej komunikacije, zabave i kreativnosti. Unaprijed se veselimo narednom susretu!

Ostale vijesti