• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

"Kia stinger GT" na trkačkoj stazi (TEST)

Autor mondo.rs

Probali smo korejski hit model u najboljem mogućem okruženju i puni smo pozitivnih utisaka

 "Kia stinger GT" na trkačkoj stazi (TEST) Izvor: MONDO/Marko Tanasković

"Kia stinger" je jedan od najzanimljivijih modela na tržištu, ali i jedan od modela koji je ovog korejskog proizvođača izdvojio iz mejnstrim okruženja.

I bez GT značke, koja je rezervisana za najjaču verziju, ovo je prava "gran turismo" mašina. Pre svega, odnosno na prvi pogled, osvaja svojim izvajanim bokovima, zbog kojih mnoge podseća na čuvenu bocu "koka kole".

Ipak Evropljanin

"Stinger" je nastao u dizajnerskom centru Kia Motors u Frankfurtu. Pored dizajnerskog tima, bitnu ulogu je imao i Albert Birman, koji je pre Kije bio šef u BMW-ovom M odeljenju, a vodio je razvoj i fantastičnog "hjundaija i30 N".

Veliki otvori na prednjem braniku, a posebno iza prednjih točkova, osim funkcionalnosti, daju ovom Korejcu moćan izgled. Na zadnjem delu se posebno izdvajaju lepo uklopljeni spojler, kao i dva para izduvnih cevi, i to pravih, a ne u vidu nekakve hromirane dekoracije, od čega "boluju" mnogi proizvođači u poslednje vreme.

Sportski epiteti nisu vidljivi samo spolja, već i kada se "stinger" startuje. Kako bi se uverili u njegove trkačke sposobnosti lokalno Kijino predstavništvo je organizovalo dan sa "stingerima" na stazi Navak.

Na raspolaganju su nam bila dva modela – sa 2,2-litarskim dizel motorom i "GT" sa 3,3-litarskim tvin-turbo benzincem.

Razlika između ova dva modela nije zanemarljiva i iznosi tačno 170 konjskih snaga (GT ima 370 KS, a dizelaš 200 KS).

Pored ovoga, GT ima i pogon na sva četiri točka, koji mu pruža fantastičnu stabilnost. Ni u jednom trenutku nismo osetili da gubimo kontrolu nad vozilom, a mogli smo i u svim uslovima vožnje da bez bojazni dodajemo gas. Očigledno je da se hiljade kilometara ispitivanja na stazi Nirburgring Nordšlajfe isplatilo i da je snaga perfektno izbalansirana sa pogonom, za šta je odgovorna i druga generacija 8-stepene automatike.

"Stinger GT" nas je ostavio bez daha i na poligonu "spretnosti".

Dvostruka brza promena pravca je mačiji kašalj pri brzinama od 70-80 km/h, a verujemo da bi se elektronska kontrola stabilnosti snašla i na višim brzinama.

Iako smo najviše uživali gaženjem GT-a kroz krivine, iznenađenje dana je bilo ubrzanje. Zahvaljujući obrtnom momentu od čak 510 Nm u intervalu od 1.300 do 4.500 o/min, od 0 do 100 km/h smo stigli za samo 5 sekundi.

Po fabričkim specifikacijama, GT verzija stiže do "stotke" za 4,9 sekundi.

Mislimo da smo bili prilično blizu tog rezultata:

Dimenzije

Ovaj "fastbek" ima limuzinske dimenzije – dug je 4.830 mm, a širok 1.870 mm. Uz to, međuosovinsko rastojanje od čak 2,9 metara omogućava dovoljno prostora i putnicima na zadnoj klupi. Ipak, najzanimljiva brojka je 180 mm. Toliko iznosi rastojanje od puta do vozača kada sedi u najnižem položaju.

Dizelska verzija je ostavila, očekivano, slabiji utisak. Ali tih 200 konja nije nimalo za zanemarivanje, posebno zbog činjenice da se snaga putem iste automatike šalje samo na zadnje točkove, što garantuje zanimljivu vožnju.

U ponudi je i treći motor – dvolitarski turbobenzinac koji proizvodi 255 KS i 353 Nm. Pretpostavljamo da će ova "zlatna sredina" biti i najpopularnija verzija domaćim kupcima, jer granica od 2.000 kubika nije probijena.

Opremljenost i bezbednost nam ovog puta nisu bili u fokusu, ali smo zapazili brojne detalje. Kupcima je na raspolaganju head-up displej, 19-inčni točkovi, LED farovi – napred i nazad, bežično punjenje telefona, Harman Kardon audio sistem s 15 zvučnika, kožna sedišta s grejanjem (prednja i sa hlađenjem) i brojne druge tehnikalije.

Ovde bismo pomenuli i jedinu stvar koja nam se nije dopala. Centralni ekran osmoinčnog info-zabavnog sistema ima predebeli okvir, pa deluje kao jeftini tableti. Proizvođač je ovde mogao da stavi ili koji inč veći displej ili jednostavno manji ram. Ovo jeste sitnica, ali pomalo kvari utisak.

Još jedna stvar koji nismo imali prilike da probamo jesu brojni sistemi bezbednosti. "Stinger" ima Kijin najnoviji napredni sistem asistencije ADAS (Advanced Driver Assistance Systems). Neki od sistema bezbednosti su sprečavanje frontalnih sudara, radarski tempomat, držanje trake, pogled na vozilo iz ptičje perspektive (uz pomoć četiri kamere), nadgledanje mrtvog ugla…

Po prvi put jedna "kia" ima i sistem koji prepoznaje dekoncentrisanu ili pospanu vožnju, a poznato da je umor glavni krivac za čak četvrtinu nesreća sa fatalnim posledicama. Napredna tehnologija prati više parametara vozila i vozača i u slučaju prepoznavanja dekoncentrisanosti vozača, zvučnim signalom i grafičkim upozorenjem upozorava da je vreme za pauzu.

Sve gore opisane karakteristike imaju i svoju cenu, koja nije mala ali je opravdana, jer "stinger" bez problema može da stane na crtu bilo kom nemačkom konkurentu. Cena dizelaša i slabijeg benzinca iznosi od 45.990 evra, dok je za GT zver potrebno izdvojiti bezmalo 60 hiljada evra.

.

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop