Najlakši način da se rešite nesanice

Autor:

Kada je reč o spavanju, mnogi se više fokusiraju na atmosferu u spavaćoj sobi ili na izbegavanje kofeina uveče. Ali, obratite pažnju na tuširanje, jer baš to može da vam pomogne da bolje spavate.

Najlakši način da se rešite nesanice Foto: Guliver/Getty Images/KatarzynaBialasiewicz

S obzirom na to da tuširanje može da promeni temperaturu tela, a temperatura igra važnu ulogu u prirodnom cirkadijalnom ritmu, možete da promenite svoje navike tuširanja kako biste se napokon naspavali.

"Bilo kakav pad telesne temperature često može da pomogne da bolje spavamo", kaže psihijatar i stručnjak za probleme sa spavanjem dr Aleks Dimitriu. "Sve je više stručnih dokaza da kada se zagrejete, a zatim se tokom noći rashladite, san postaje dublji. To znači da duže vremena provedemo u dubokom snu, nego dremkajući, kada se rashladimo. Važno je zagrejati se, zato je tuširanje toplom vodom pre spavanja dobro, pošto će se telo posle toga u krevetu rashladiti".

Ako imate problema sa spavanjem, evo kakve navike tuširanja mogu da vam pomognu da bolje spavate.

1. Tuširajte se toplom vodom uveče

Ne vole svi da se tuširaju uveče, ali ako imate problem sa spavanjem, bilo bi pametno da to uradite. Temperatura tela opadne kada legnete u krevet, a tuširanje toplom vodom je odličan način da pripremite telo.

"Tuširanje toplom vodom pre spavanja podiže temperaturu, a pad temperature nakon toga će pomoći da bolje spavate", kaže stručnjak za san dr Sadžej Kasangra.

2. Meditirajte dok se tuširate

Tuširanje uveče može da bude vaš mali ritual za opuštanje pred spavanje.

"Tuširanje može biti odličan način da se opustite i da ne razmišljate ni o čemu, osim o divnom osećaju vode na koži", kaže dr Dimitriu. "Ovo je način da se 'isključite', stavite mozgu do znanja da je vreme za spavanje i da nakon toga više ne koristite tehnologiju do spavanja".

3. Ne tuširajte se baš pred spavanje

Iako tuširanje toplom vodom može da reguliše telesnu temperaturu i pomogne da se naspavate, želite da date telu vremena da se malo rashladi pre nego što legnete.

"Tuširanje toplom vodom baš pred spavanje nije sjajna ideja. To može previše da stimuliše i aktivira telo. Umesto toga, idealno je da se istuširate sat-dva pred spavanje", kaže dr Dimitriu.

4. Rashladite sobu

Da biste pomogli telu da se rashladi pre spavanja, neka u spavaćoj sobi ne bude previsoka temperatura.

"Idealna temperatura za spavanje je između 20 i 22 stepena Celzijusa", kaže dr Kasangra. Zbog toga što se pomalo znojimo dok spavamo, niža temperatura nam pomaže da bolje spavamo".

5. Ujutru se tuširajte hladnom vodom

"Ovo je moj omiljeni trik za razbuđivanje", kaže stručnjak za san dr Majk Brus. "Niska temperatura odvlači krv u torzo, i ovaj proces nas vrlo brzo razbudi".

Možda se pitate kakve sad to ima veze sa boljim spavanjem, ali jutarnje tuširanje hladnom vodom će vam pomoći da uhvatite ritam spavanja, određeni ciklus. Takođe, imaćete više energije ujutru i tokom dana, a uveče ćete se lakše opustiti.

Ostale vijesti