Možda će vam ovo pomoći da konačno smršate

Autor:

Verovatno se svi slažemo da broj na vagi nije jedino merilo nečijeg zdravlja. Ipak, to može da bude alat koji će vam pomoći da smršate. Ali - to nije baš za svakog...

Možda će vam ovo pomoći da konačno smršate Foto: Guliver/Getty images, monticelllo

Ako želite da skinete višak kilograma, trebalo bi da merite svoju telesnu težinu mnogo češće nego što mislite, pokazuje novo istraživanje.

Naučnici sa Univerziteta u Pitsburgu otkrili su da ljudi koji se svakodnevno mere imaju više uspeha u skidanju viška kilograma, u odnosu na one koji se ne mere tako često.

Istraživači su analizirali podatke 1.042 odraslih ljudi prosečne starosti 47 godina. Tokom godine, učesnici su se merili često koliko bi to i inače radili, a putem Wi-Fi i Bluetooth uređaja su te podatke slali naučnicima. Učesnicima nisu date nikakve instrukcije, osim da se mere i nadlgedaju svoju težinu kao i inače.

Na kraju godine, ispostavilo se da oni koji se nisu merili ili su se merili jednom sedmično, nisu smršali. Učesnici koji su se merili šest do sedam puta nedeljno su, sa druge strane, skinuli oko 1,7 odsto svoje telesne težine.

Zašto je tako važno stati na vagu svakog dana? Stručnjaci smatraju da time što budno pratite brojeve na vagi postajete svesniji nekih ponašanja koja utiču na vašu kilažu – šta jedete, koliko vežbate i slično.

Profesor psihologije dr Edvard Ejbramson je saglasan sa tom teorijom. "Ljudi jednostavno nisu 'napravljeni' da žive okruženi ukusnom hranom koja im je na dohvat ruke. Sada smo uvek u blizini hrane i uvek imamo opciju da nešto pojedemo na brzinu. Takvo okruženje podstiče bespotrebno konzumiranje hrane, pa morate stvarno da budete svesni svega i da imate dosta samokontrole da se ne biste prejedali", kaže on.

Jedan od načina da budete svesniji svega toga? Merite se svakodnevno!

Ipak, pre nego što prihvatite vagu kao svoju novu najbolju prijateljicu, znajte da to nije baš za svakoga. Svakodnevno merenje kod ljudi koji su imali ili imaju problem sa samopouzdanjem, poremećajima u ishrani i slično, može da stvori dodatni pritisak i probleme.

"Neki moji klijenti te brojeve na vagi vide samo kao podatak. Drugi sa njima stvaraju emocionalnu povezanost, zbog čega te brojke mogu da budu okidač za anksioznost, pa čak i depresiju, ili nezdrave obrasce ishrane, poput gladovanja ili prejedanja", upozorava nutricionista dr Sintija Sas.

"Svakodnevno merenje je korisno samo onda ako tu informaciju možete da shvatite baš tako – kao informaciju, koja bi možda mogla da vas navede da shvatite vezu između nekih ponašanja i kilaže, poput redovnih odlazaka u restorane brze hrane ili konzumiranja alkohola".

Dakle, morate da imate stabilnu vezu sa svojim telom pre nego što odlučite da stajanje na vagu postane vaša dnevna rutina. Ako odlučite da ste spremni za to, merenje može da bude koristan alat koji vam pomaže da imate uvid u to koliko napredujete u skidanju kilograma.

Ostale vijesti