U jeku je sezona jesenjih putovanja i planiranja novogodišnjih, a u turističkim agencijama kažu da su građani najviše zainteresovani za jednodnevne izlete i šoping-ture.
Žale se da mladima ovakva putovanja i nisu nešto zanimljiva.
Šoping ture, novogodišnja putovanja kao i vikend putovanja samo su neke od aktuelnih ponuda turističkih agencija. Kažu da su cijene ovakvih ponuda prihvatljive građanima, a obuhvataju prevoz i putničko osiguranje
Zaposleni u agenciji In travel kao glavnu ponudu izdvajaju jednodnevne izlete.
„Od jesenjih putovanja imamo jednodnevne izlete za Grac, Opatiju, Beč i Zagreb. Od zimovanja najviše se traže Austrija, tačnije Nasfeld. Kada su u pitanju jednodnevni izleti najviše prolazi ono što je jeftino, a što se tiče zimovanja zainteresovanost je slaba. Radimo i grupna putovanja, kongrese i sajmove. “
Interkontinentalna putovanja predstavljaju zaštitni znak Kon-tiki travel agencije u kojoj su nam dali informacije da cijene takvih aranžmana iznose nekoliko hiljada evra i da se za njih uglavnom odlučuju ljudi koji svoj put planiraju duži niz godina. Kada je riječ o evropskim putovanjima građani su zainteresovani za Beč, Prag, Veneciju i Budimpeštu...
„Što se tiče jesenjih ponuda najviše se traži Venecija. Pored toga izdvojila bih Budimpeštu, Istanbul, Grac šoping ture svake subote. Kada je u pitanju Nova godina građani se odlučuju na individualne odlaske. Zainteresovanost građana iz godine u godinu raste, ali ne može da se poredi sa ljetnom sezonom. Građani kao da su skeptični, a mladi kao da uopšte nisu zainteresovani za putovanja”, rečeno nam je u agenciji Sani travel.
Pored visokih cijena aranžmana, u agencijama smatraju da glavni problem predstavlja nedostatak ponuda koje su prilagođene potrebama i mogućnostima mladih na ovom području. Naime, ni jedna od agencija koje smo posjetili, nema turističkih aranžmana namijenjenih baš ovoj populaciji.
Kao alternativu za ovaj problem mladi, a pogotovo studenti pronalaze u programima namjenjenim za razmjenu studenata, kao i Work&Travel programima, kojima je predviđeno da osim putovanja studiraju i rade u zemljama širom svijeta.
S druge strane mladi danas mahom putuju u sopstevnom aranžmanu što je još jedan razlog zašto su nezainteresovani za ponude turističkih agencija.
Preko internet sajtova kao što su Booking.com ili Airbnb.com sa par klikova možete sami pronaći i rezervisati smještaj, bio to hotel, hostel, apartman, stan ili soba. Još lakše je pronaći i kupiti autobusku ili avionsku kartu, često po veoma povoljnim cijenama, pa mlađa populacija često uopšte nema potrebu da kuca na vrata turističkih agencija.
Osobe starije životne dobi zbog navika, nedostatka vremena, a ponekad i skeptičnosti prema savremenim tehnologijama češće poseže za tradicionalnijim načinom organizacije putovanja, pa to prepuštaju turističkim agencijana, dok mladi kako zbog izraženije sposobnosti korišćenja pogodnosti koje nam se pružaju na internetu uglavnom putuju u samostalnoj organizaciji. Pored toga, nema sumnje da je među razlozima ovakve pojave i slabija platežna sposobnost mladih.