• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Reforma obrazovanja: Naučiti djecu da misle

Autor SRNA

Ministarstvo prosvjete i kulture RS pristupiće sveobuhvatnoj reformi obrazovanja koja će doprinijeti da učenici kritički razmišljaju i budu bolje osposobljeni za potrebe tržišta rada, izjavila je danas resorni ministar Natalija Trivić.

"Ministarstvo će uključiti sve svoje kapacitete, da bi se usmjerili na stvaranje obrazovnog sistema koji će biti na korist svršenih učenika i budućih radnika", rekla je ona novinarima u Banjaluci.

Trivićeva je prije konferencije pod nazivom "Obrazovanje za 21. vijek" istakla da je ovo jedan od nizu skupova kojim Ministarstvo želi da pomogne predstavnicima osnovnih i srednjih škola da steknu nova znanja i vještine, kojima će predškolce i đake naučiti kritičkom razmišljanju.

Stručnjak za razvoj inteligencije kod djece Ranko Rajović istakao je da funkcija obrazovnog sistema mora biti da nauči djecu da misle, pri čemu vrtići moraju biti važne obrazovne institucije.

"Djecu moramo ispitivati tako da kod njih pokrećemo misaone procese od malena, jer ih tako spremamo i za školu, koja mora mijenjati metode rada", kaže Rajović.

On je pojasnio da djeca, uglavnom, uče napamet, ponavaljajući lekcije i po nekoliko puta, što za mozak skoro da i ne postoji.

"Učenje napamet je prevaziđeno, moramo djecu učiti na drugi način, kroz igru, nakon čega ide povezivanje informacija", naglasio je Rajović.

Prema njegovim riječima, svaka upisana generacija učenika malo je slabija od prethodne dvije, motorički, sa slabijom pažnjom, opštim znanjem i siromašnijim rječnikom.

"Moramo nešto promijeniti, jer takva djeca dolaze u školu i ne mogu da sjede i pišu, pa će svaka reforma obrazovanja pasti u vodu, jer naša djeca nemaju kognitivne sposobnosti kao mi, ne mogu da zadrže pažnju", navodi Rajović.

On je pojasnio da nisu za to krive samo nove tehnologije, već više faktora.

Konferenciju pod nazivom "Obrazovanje za 21. vijek" organizovali su Ministarstvo prosvjete i kulture Republike Srpske i Omladinski komunikativni centar za predstavnike predškolskih ustanova i osnovnih škola u Republici Srpskoj. 

Još iz INFO

Komentari 1

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

Xy

Kako da misle djeca, kad za njih misle roditelji. Ucitelji i nastavnici nemaju autoritet zbog navalentnih roditelja, koji hoce da im djeca na silu budu odlikasi. Petice se dijele i sakom i kapom samo da nemaju problema sa agresivnom djecom i roditeljima. Skole su nam sve, samo nisu prosvjetne i vaspitne ustanove. Neka mlada ministarka obidje malo osnovne skole bez najavljivanja, neka malo provjeri svoje direktore i koga su sve zaposlili....narovno svi su zaposleni preko veze, a ne po sposobnosti. Reformu treba zapoceti od nastavnog kadra i rijesiti se stranackog skarta. Pouzdano znam da onaj ko hoce da radi posteno ima problem i sa direktorom i sa roditeljima, do te mjere da se petice na silu iskamce, a djeca pri tom prijete bogatim roditeljima. Nauceni su u ovom drustvu da se sve moze kupiti bez ucenja i patnje. Ministar prosvjete bi trebao biti prosvjetni radnik sa dugogodisnjim iskustvom u struci, koji vec zna sta je osnovni problem u prosvjeti, a ne neki anonimus koji se postavlja po politickoj funkciji. Smjesno i zalosno.

MONDO REPORTAŽE