Razlog više da "protegnete noge"

Autor:

Znate već da je fizička aktivnost dobra za zdravlje, a evo još jednog razloga da budete aktivni...

Razlog više da "protegnete noge" Foto: Guliver/Getty Images/Natnan Srisuwan

Redovne vežbe nisu dobre samo za fizičko zdravlje, već i za psihičko, i smanjuju rizik od razvoja demencije, kažu naučnici.

Studija je pokazala da mozak ljudi koji su fizički aktivniji – čak i ako je reč o laganoj aktivnosti poput šetnje – sporije stari i oni su manje izloženi riziku obolevanja od demencije.

Naučnici kažu da bilo kakva aktivnost, čak i ako je to šetnja u trajanju od dva i po sata nedeljno, može da bude dovoljna da zaštiti mozak. A svaki dodatni sat, kažu, može da "podmladi" mozak za godinu dana.

Naučnici sa Univerziteta u Bostonu analizirali su učesnike studije i utvrdili da svakih sat vremena fizičke aktivnosti nedeljno odgovara 1,1 godinu mlađem mozgu. To znači da neko ko ima tri sata fizičkih aktivnosti nedeljno može, vremenom, da "podmladi" mozak za tri godine.

"Tek smo počeli da otkrivamo vezu između fizičkih aktivnosti i psihičkog zdravlja", kaže istraživač dr Nikol Spartano.

Istraživanje pokazuje da niži intenzitet vežbi, sve dok je dovoljan da "pokrene" rad srca, pluća i mišiće, takođe ima dobar efekat na mozak.

Tim naučnika kaže da nije jasno koliko bi fizičke aktivnosti bilo "optimalno" za zaštitu od demencije, ali preporučuju najmanje 250 minuta aktivnosti nedeljno.

Oni tvrde da razni efekti vežbanja – poboljšanje cirkulacije i bolje spavanje – pomažu mozgu.

Neke ranije studije su pokazale da ljudi koji redovno rade aerobne vežbe, poput trčanja, plivanja, vožnje bicikla, imaju veću masu u nekim delovima mozga.

Vežbanje takođe poboljšava san i smanjuje stres, a sve to ima pozitivan uticaj na mozak i psihičko zdravlje.

Dakle, iskoristite slobodno vreme da prošetate, mozak će vam biti zahvalan...

Tagovi:

Ostale vijesti