Real Madrid navredniji fudbalski brend

Autor:

"Kraljevski klub" preuzeo titulu najvećeg fudbalskog brenda od Mančester junajteda. Među top 10 čak šest engleskih klubova.

Real Madrid navredniji fudbalski brend Foto: Guliver/Getty images/Gonzalo Arroyo Moreno

Real Madridu je pripala titula najmoćnijeg svjetskog branda među fudbalskim klubovima u 2019. godinu. Brend "kraljevskog kluba" vrijedan je 1,84 milijarde dolara.


Međunarodna agencija "Brand Finance" je objavila listu kojom je utvrđeno 50 fudbalskih klubova koji imaju najjače brendove.


Prema istraživanju, ukupna vrijednost klubova koji su se našli na listi "Top 50" iznosi 22,8 milijardi dolara, od čega samo prvih 10 na listi vrijedi 13,2 milijarde dolara.


Španski klub je na prošlogodišnjoj listi zauzeo drugo mjesto, a brend Real Madrida tada je procijenjen na 1,57 milijardi dolara, što ukazuje da je za godinu vrijednost brenda Real Madrida skočila za 17 odsto.


Engleski Mančester junajted, koji je dvije godine zaredom nosio titulu najvrednijeg fudbalskog brenda, našao se na drugom mjestu nakon što je izgubio vrijednost za 13 posto, a ovaj brend se danas procjenjuje na 1,65 milijardi dolara.


Na trećem mjestu ovogodišnje liste našla se Barselona kao brend vrijedan 1,56 milijardi dolara.
Među 10 najvrednijih brendova nalazi se šest engleskih klubova, dva španska te po jedan francuski i njemački.


Četvrto mjesto na listi pripalo je aktuelnom prvaku Njemačke Bajernu iz Minhena, čiji je brend vrijedan 1,47 milijardi dolara. Prate ga Mančester siti (1,4 milijarde dolara), Liverpul (1,33 milijarde dolara), Čelsi (1,08 milijardi dolara), PSŽ (1,02 milijarde dolara), Arsenal (993 miliona dolara), te na desetom mjestu Totenhem (850 miliona dolara).


Kada je riječ o klubu koji je najviše povećao vrijednost svog brenda, među 50 klubova na listi prednjači Sevilja s rastom od 37,9 odsto. Vrijednost brenda Sevillje procijenjen je na 175 miliona dolara.


Na ovogodišnjoj listi najmoćnijih frendova po prvi put su se našli i klubovi iz Kine i Sjedinjenih Američkih Država, što potvrđuje da je riječ o globalnom jačanju fudbalske industrije. To također potvrđuje i značajan porast prihoda od TV prava prenosa fudbalskih utakmica. Profit od prenosa utakmica engleske Premijer lige iznosi 3,2 milijarde evra, dok je prihod od utakmica La Lige prešao cifru od 1,5 milijarde evra.


Ono što svakako bitan faktor kada je riječ o popularnosti fudbalskih klubova jeste njihovo aktivno korištenje društvenih mreža.


Real Madrid i Barselona imaju po 200 miliona pratilaca na društvenim mrežama, Mančester junajted 120, dok Bajern Minhen ima 80 miliona na društvenim mrežama.

Ostale vijesti