Počinje veliko istraživanje o znanju učenika u BiH

Autor:

Istraživanje bi trebalo da ukaže na eventualne nedostatke obrazovnih sistema, da otvori dijalog o kvalitetu obrazovanja i omogući nadležnim vlastima donošenje odluka za poboljšanje rezultata.

0
A- A A+
učionica, škola, školska tabla, globus, klupe, školska klupa Foto: Mondo/ Stefan Stojanović

U Međunarodnom istraživanju trendova u znanju matematike i prirodnih nauka /TIMSS 2019/, koje će početi u BiH u utorak, 21. maja, učestvovaće više od 6.000 učenika četvrtog razreda iz 178 osnovnih škola, odnosno 336 odjeljenja, najavljeno je iz Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH.

Svrha istraživanja, u kojem učestvuje više od 60 zemalja, jeste dobijanje konkretnih, mjerljivih i uporedivih podataka o rezultatima učenika, kao i podataka o obrazovnom i porodičnom kontekstu u kojem oni uče, s ciljem poboljšanja podučavanja i učenja matematike i prirodnih nauka.

"TIMSS rezultati služe isključivo kako bismo dobili širu sliku trenutnog stanja obrazovanja i primjene znanja u oblastima matematike i prirodnih nauka u BiH, ovi rezultati ne utiču na ocjenjivanje učenika i učitelja", ističe se u saopštenju.

Istraživanje bi trebalo da ukaže na eventualne nedostatke obrazovnih sistema, da otvori dijalog o kvalitetu obrazovanja i omogući nadležnim vlastima donošenje odluka za poboljšanje rezultata.

TIMSS istraživanje u BiH priprema i sprovodi Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje uz saglasnost i u saradnji sa nadležnim obrazovnim vlastima.

U saopštenju je navedeno da će istraživanje trajati do 13. juna, a rezultati za sve zemlje učesnice javnosti će predstaviti Međunarodna asocijacija za evaluaciju obrazovnih postignuća /IEA/ u decembru 2020. godine.

Tagovi:

Ostale vijesti