Tri navike zbog kojih nikako da smršate

Autor:

Kad imamo problema sa viškom kilograma, najčešće "krivicu" svalimo na metabolizam. Pa… metabolizam jeste važan, ali nije potpuno van vaše kontrole. Evo šta treba da znate.

Tri navike zbog kojih nikako da smršate Foto: Guliver/Getty Images/AndreyPopov

Šta jedemo, kako se krećemo i kako spavamo - sve to ima moć da oživi i ubrza naš metabolizam, ali mnogi ljudi nesvesno sabotiraju sami sebe.

Donosimo vam tri najčešće greške zbog kojih se metabolizam usporava, a vaga "zakuca" na određenoj kilaži:

Ne jedete dovoljno

Ako već niste čuli za ovo, slušajte: morate da jedete da biste smršali.

Kad želite da smršate, najgluplja stvar koju možete da uradite je da se izgladnjujete. Drastično ograničavanje kalorija je siguran način da usporite metabolizam.

Umesto da "prestanete da jedete", treba da "jedete pametnije". Nemojte konzumirati prerađenu hranu, polugotova i gotova hrana izaziva zapaljenske procese u telu i sprečava smanjivanje masnih naslaga.

Drugim rečima, počnite da kuvate. I ne zaboravite na hidrataciju: voda, voda i onda još vode.

Vežbate, ali ne na pravi način

Nije svaki trening isti. Naravno, svaka vrsta fizičke aktivnosti je dobrodošla, i svaka troši kalorije, ali postoje neki tipovi treninga koji mogu da ubrzaju metabolizam dugoročno.

Ako već idete da vežbate, dajte sve od sebe na treningu. Da, potrebno je malo hrabrosti za to, i biće vam neprijatno u početku, ali ako svaki put kad odete da vežbate ponavljate iste vežbe, nećete postići rezultate kakve priželjkujete.

"Začinite" stvari intervalnim treningom visokog intenziteta (HIIT - high intensity interval training), tokom kojeg se smenjuje period intenzivnog treninga sa umerenijim intervalima.

Recimo, ako idete na trčanje, dodajte 60 sekundi sprinta na svakih par minuta, u pravilnim vremenskim razmacima.

Iako kardio treninzi generalno mogu da doprinesu skidanju viška kilograma, intervalni treninzi visokog intenziteta su mnogo efikasniji, prvo sagorećete više kalorija tokom treninga, a drugo, efekat se nastavlja i kad završite s vežbanjem i telo nastavlja da troši masti još neko vreme.

Dve ili tri sesije od tridesetak minuta u toku nedelje biće dovoljne.

Ne odmarate se dovoljno

Možda mislite da će vam stalna aktivnost pomoći, ali ako telu uskraćujete odmor, zaboravite na mršavljenje. Kad smo neispavani, hormoni koji su nam neophodni ne luče se u dobroj srazmeri.

Hroničan umor dovodi do gomilanja viška kilograma, upravo iz tog razloga.

Tagovi:

Ostale vijesti