Kako da uradite detoks, a da ne gladujete

Autor:

Ne morate da gladujete da biste izbacili toksine iz tela, samo poslušajte ove savete dijetetičarke.

Kako da uradite detoks, a da ne gladujete Foto: Guliver/Getty Images/RossHelen

Želite da uradite detoks, ali ne biste da gladujete? Dijetetičarka Melisa Mejer kaže da i nema potrebe, samo sledite ovih nekoliko saveta.

Mnogi misle da letargiju, kožne probleme i višak kilograma mogu da reše detoks dijetom. To, uglavnom, podrazumeva da ne unose šećer, alkohol, kofein, masti, ugljene hidrate, mlečne proizvode, već da žive na čajevima i limunadi nekoliko dana.

Osim toga što nije lako izdržati tako nekoliko dana, dijetetičarka Mejer kaže da detoks dijete "ne rade", već samo iscrpljuju vaše telo.

Iako detoks zapravo nije potreban telu jer bubrezi i jetra mogu sami da se reše toksina, činjenica je da ćete se malo bolje osećati ako ne unosite brzu hranu i slatkiše. Na taj način ćete unositi manje šećera, masti i ugljenih hidrata, koji, ako se unose u velikim količinama čine da se osećate umorno, pomalo bezvoljno... Ali, sa druge strane, dijetetičarka je protiv izbacivanja čitavih grupa namirnica iz ishrane.

"Hleb nije zlo, mlečni proizvodi vas neće ubiti, a voće ne sadrži previše šećera. Naprotiv, ove namirnice su važne za zdravu ishranu, a njihovo izbacivanje iz ishrane će učiniti da se osećate lošije", tvrdi Mejerova.

Ako želite da se osećate bolje, da imate više energije ili jednostavno da budete zdraviji, neke promene navika mogu dugoročno da vam pomognu u tome. Mejerova ne savetuje da radite uobičajenu detoksikaciju, već da malo izmenite svoje navike i trajno poboljšate zdravlje. Evo njenih saveta.

Fokusirajte se na zdravu hranu

Ako želite da se osećate dobro, morate da hranite svoje telo. To znači da su vam u ishrani potrebne cele žitarice, proteini, umeren unos masti, voće i povrće, a ne visoko-obrađena hrana.

Zaboravite na pristup sve ili ništa

Ne postoji savršena ishrana, zato nemojte da stremite tome. Prihvatite činjenicu da su poneki kolač ili komad torte sastavni deo normalnog života i trudite se da održite balans u ishrani, umesto da sebi postavljate restrikcije.

Povrće je važno

Povrće nema nikakvu magiju koja će preko noći učiniti da se osećate bolje, ali je blizu tome. Jedite što više raznovrsnog povrća – dijetetičarka savetuje da vam se tanjir sastoji od 50 odsto povrća.

Jedite redovno

Nemojte da vas iznenađuje to što vam uveče nedostaje energije (tj. traži vam se hrana), ako ste tokom dana pojeli jednu kiflu i popili kafu. Jedite redovno i odvojite po 15 minuta za svaki obrok da sednete i jedete normalno, a ne "s nogu" i usput. I takođe, kada jedete, ne gledajte u telefon ili televiziju, već se koncentrišite na svaki zalogaj – tako ćete izbeći prejedanje.  

Pijte više vode

Voda je jako važna za sve telesne funkcije, a velike su šanse da ne unosite dovoljno tečnosti. Potrudite se da svakodnevno unosite oko dva litra vode, i uvek birajte vodu pre nego sok ili neko energetsko piće.

Ostale vijesti