Nekoliko situacija u kojima je važno da pijete vodu

Autor:

Znate da je voda jako važna za opšte zdravlje i normalno funkcionisanje organizma, a evo i nekoliko situacija u kojima je posebno važno da pijete vodu.

Nekoliko situacija u kojima je važno da pijete vodu Foto: Guliver/Getty Images/SanneBerg

Evo kada je telu najpotrebnija voda.

Čim se probudite

Zamislite da je napolju "debeli minus", vi palite kola i krećete, ne čekate ni trenutak da se motor zagreje. Isto je i sa telom ako ujutro ne pijete vodu.

Čaša hladne vode odmah nakon buđenja telu daje signal da je vreme da se pokrene, a sistemu za cirkulaciju je tečnost potrebna da se reši slobodnih radikala i ostataka potrošenih kalorija koje je metabolizam tokom noći "koristio".

Pre obroka

Ispijanje vode pre obroka će vam pomoći da duže budete siti, što znači i da ćete manje jesti.

Takođe, kada je organizam hidriran, on je i spreman za hranu, a plus ćete na ovaj način isprati i ostatke hrane ili napitaka koje ste prethodno uneli.

Kada ste gladni

Ako ogladnite između obroka, najpre popijte veliku čašu vode kako biste bili sigurni da organizam nije dehidriran – često ljudi osećaj gladi mešaju sa osećajem žeđi.

Pre treninga

Da biste sprečili dehidrataciju, pijte vodu pre treninga. Takođe, hiratacija je važna u sprečavanju toplotnog udara leti i smrzavanja zimi jer cirkulacija štiti od ekstremnih temperatura, a potrebna je voda da bi ovaj sistem funkcionisao kako treba.

Posle treninga

Obavezno pijte vodu i nakon treninga, da biste nadoknadili tečnost koju ste izgubili znojenjem. Ali, pazite da ne popijete previše vode ubrzo nakon treninga jer vam može stvoriti nelagodan osećaj i grčeve u stomaku.

Kada ste umorni

Ukoliko ste umorni i prijala bi vam kratka popodnevna dremka, ali iz nekog razloga ne možete da dremnete, umesto toga popijte malo vode.

Naime, umor je jedan od najčešćih znakova dehidratacije. Pošto se voda brzo kreće kroz telo, brzo će i stići do mozga i podići vam energiju.

Tagovi:

Ostale vijesti