15 vježbanja dnevno da biste živjeli duže

Autor:

Samo 13 minuta fizičke aktivnosti dnevno je dovoljno da produžite sebi život za tri godine, pokazuje nova studija.

0
A- A A+
vježbanje Foto: GULIVER/GETTY IMAGES, CHAMPLIFEZY@GMAIL.COM

  Rezultati novog istraživanja sugerišu da nije neophodno da provodite sate u teretani, kako biste poboljšali svoje zdravlje. Naučnici već neko vrijeme tvrde da ljude od vježbanja odvraća pomisao da treba da provedu bar sat vremena u teretani, da bi to imalo nekakvog efekta.

Međutim, novo istraživanje pokazuje da je dovoljno samo četvrt sata vježbanja da bi to imalo dobrog efekta na zdravlje.

Tokom ovog istraživanja u kojem je učestvovalo 140.000 ljudi, utvrđeno je da kod ljudi koji ranije nisu bili fizički aktivni (imali su manje od 30 minuta aktivnosti nedjeljno), fizička aktivnost u trajanju od 90 minuta nedjeljno može da im produži život za tri godine.

Kada se to preračuna, znači da samo 13 minuta fizičke aktivnosti dnevno čini mnogo za vaše zdravlje! I uopšte to ne mora da bude klasičan trening, možete da vozite bicikl, kosite travnjak...

Neaktivni ljudi koji su fizičku aktivnost povećali na tri sata nedjeljno, tj. 25 minuta dnevno, time sebi mogu da produže život za četiri godine.

Takođe, utvrđeno je da oni koji su već fizički aktivni – vježbaju po dva i po sata nedjeljno – mogu dodatno da produže svoj životni vijek tako što će još više vježbati. Naime, ako ovi ljudi vežbaju samo pola sata nedjeljno više ili četiri minuta više dnevno, njihov životni vek se potencijalno produžava za 1,7 godina.

Razmrdajte se i pokrenite, ne morate da idete u teretanu, već nađite neku fizičku aktivnost koja vam prija – tako se nećete mnogo pomučiti, a poboljšaćete svoje zdravlje.

Ostale vijesti