Eko toplane najavile su da će Banjalučani imati grijanje već od subote, a večeras ili sutra će se izvršiti funkcionalna proba.
"Eko toplane Banjaluka počinju večeras funkcionalne probe sistema daljinskog grijanja. U okviru funkcionalnih proba, već večeras, a najkasnije sutra, počinjemo sa sukcesivnom isporukom toplotne energije. S obzirom na nagli pad spoljašnje temperature, sezona grijanja počinje i prije nego što su ispunjeni uslovi za zvanični početak sezone. Nakon proba, koje će trajati dva dana, u planu je da od subote, 9. oktobra, sistem grijanja bude u punom kapacitetu, u zavisnosti od spoljašnjih temperatura", saopšteno je iz ovog preduzeća.
Kako navode, funkcionalne probe, između ostalog, podrazumijevaju još jednu provjeru kompletnog toplifikacionog sistema uoči početka nove sezone, kako bi se u narednih nekoliko dana uspostavioredovan režim isporuke u cijelom gradu.
"Napominjemo da prilikom aktiviranja sistema daljinskog grijanja, isporuka ne može biti istovremeno obezbijeđena svim potrošačima, s obzirom na to da je u pitanju pokretanje kompletnog sistema nakon perioda mirovanja, i da je riječ o kompleksnom procesu, posebno ako se ima u vidu da je distributivna mreža dotrajala i u lošem stanju", rekli su u Eko Toplanama.
Apeluju na zajednice etažnih vlasnika i pojedinačne korisnike da obrate pažnju na ispravnost zajedničkih unutrašnjih i unutrašnjih instalacija, kako bi bila omogućena nesmetana isporuka toplotne energije. U objektima u kojima su između dvije sezone renovirani stanovi, neophodno je odvrnuti ulazne toplovodne ventile, kako bi se omogućio dotok vode u grijna tijela. Korisnici koji imaju ugrađene kalorimetre, treba da odvrnu ventile u razvodnom ormaru, jer se na taj način aktivira isporuka toplotne energije, a njegovim zavrtanjem, isporuka se prekida.
"Takođe, kako bi korisnici imali što bolji kvalitet grijanja, potrebno je da na početku sezone ispuste nakupljeni vazduh iz grijnih tijela, odzračivanjem radijatora. Ovo je najčešći problem u starijim stambenim zgradama sa dotrajalim instalacijama i na višim etažama stambenih objekata, pa bi stanari na posljednjim spratovima trebalo da obrate posebnu pažnju na ovaj potencijalni problem", kažu u Eko Toplanama.
Podsjećju korisnike i na loše stanje distributivne mreže, zbog čega, naročito na samom početku sezone, može doći do kvarova izazvanih pucanjem cijevi, ali interventne ekipe usljed ovakvih situacija odmah izlaze na teren i saniraju kvarove u što kraćem roku, kako bi prekidi isporuke bili što kraći i kako potrošačima ne bi bio narušen komfor.
"Korisnike kod kojih eventualno dođe do prekida isporuke, molimo za strpljenje i unaprijed im se zahvaljujemo na razumijevanju", poručili su iz Eko Toplana.
Tokom sezone grijanja, korisnici se mogu informisati i redovno pratiti servisne informacije na sajtu www.ekotoplanebanjaluka.com, a ako budu imali problema sa grijanjem, mogu se obratiti na besplatan info broj 0800 502 12, na email info@ekotoplanebanjaluka.com ili adresu Bulevar vojvode Živojina Mišića 32.