Građani se žale da su na početku grijne sezone hladni radijatori, dok iz "Eko toplana" kažu da je sezona počela 15. oktobra, ali da zbog dotrajalosti distributivne mreže dolazi do kvarova, koje trenutno saniraju.
Prema riječima građana, tokom hladnijih večeri grijanje je prijeko potrebno.
"Iako je počela grijna sezona, radijatori su i dalje hladni i zaista bi u tim periodima kada su niže temperature dobrodošlo da se zagriju prostorije", kaže jedan građanin.
Iz "Eko toplana" ističu da je, kada je riječ o toplifikacionoj mreži, ove godine urađeno mnogo posla, kvarovi su pretežno lokalizovani, a nekoliko desetina kvarova je sanirano tokom funkcionalnih proba od 28. septembra do 15. oktobra.
"Sistem daljinskog grijanja sastoji se od preko hiljadu toplovodnih i vrelovodnih šahtova, od kojih su mnogi u lošem stanju. Kao i svake godine početkom sezone, zbog dotrajalosti distributivne mreže, koja je sastavni dio javne infrastrukture, a veliki dio nije saniran od sedamdesetih godina prošlog vijeka, kada je izgrađena, dolazi do kvarova. Naše interventne ekipe na terenu ih svakodnevno saniraju, kako bismo što prije svim našim korisnicima obezbijedili kvalitetno grijanje. Period stabilizacije u pojedinačnim slučajevima trebalo bi da traje do prve polovine novembra, kada očekujemo uspostavljanje neometanog režima isporuke svim korisnicima", kažu iz "Eko toplana".
Iz "Eko toplana" su poručili da će ako prekidi isporuke u objektima bez mjerila budu duži od tri dana, korisnicima biti obračunate bonifikacije, u skladu s Odlukom o opštim uslovima za proizvodnju, isporuku i korištenje toplotne energije.
Kao čest razlog prekida isporuke toplotne energije navode i nedostatke na toplovodnim razvodima i neotvorenim ulaznim ventilima nakon perioda mirovanja sistema te apeluju na korisnike da provjere instalacije, odvrnu ventile i po potrebi obave remont i sanaciju unutrašnjih i zajedničkih unutrašnjih instalacija.
(Nezavisne novine)