Kroz istraživanje sprovedeno u okviru projekta „IMPAQ“, u saradnji Grada i švedskih partnera, targetirane su lokacije i pravci, koje bi trebalo povezati i na taj način unaprijediti i olakšati biciklistički saobraćaj na teritoriji grada.
Poručila je ovo savjetnica gradonačelnika za društvene djelatnosti Milada Šukalo, koja je učestvovala na panel diskusiji o temi korišćenja bicikala kao vida prevoza, održanoj u Domu omladine.
Ona je istakla da je veoma važno što su kroz anketu sugrađani i korisnici bicikala naveli lokacije na kojim postoji potreba za izgradnjom biciklističkih staza.
"Grad Banja Luka će pažljivo analizirati dobijene rezultate, na osnovu kojih će biti napravljen plan za unapređenje biciklističke infrastrukture. Sredstva za izgradnju biciklističkih staza planiramo već budžetom za narednu godinu, a takođe ćemo aplicirati i za sredstva koja međunarodne organizacije dodjeljuju za ove namjene", kazala je Šukalova.
Savjetnica gradonačelnika je podsjetila da će Banja Luka uskoro dobiti i prve brojače bicikla, koji će biti postavljeni na najučestalije korištenim biciklističkim rutama na području grada.
"Brojači bicikala svakako će donijeti i nove podatke na osnovu kojih ćemo moći još bolje planirati sve naše naredne aktivnosti u oblasti unapređenja biciklističkog saobraćaja u Banjoj Luci", zaključila je ona.
Inače, tokom panel diskusije predstavljeni su rezultati ankete sprovedene kroz saradnju Grada Banje Luke sa švedskim partnerima, kao i iskustva iz evropskih gradova na temu biciklističkog saobraćaja, tehničkih rješenja i politika koje se primjenjuju.
"Banjaluka je izuzetno pogodan grad za razvoj biciklizma, ali se trenutno biciklisti ne mogu osjećati bezbjedno, što se može popraviti uz mala unapređenja infrastrukture", rekao je međunarodni ekspert za prostorno planiranje i razvoj biciklizma iz švedskog Geteborga Mihael Kučki.
Kučki je naglasio da je prednost Banjaluke u tome što je "ravan" grad i što su svi najvažniji objekti u dometu od pet kilometara.
"Uradili smo interesantnu anketu na internetu i javilo nam se više od 1.500 biciklista iz Banjaluke koji su imali priliku da iscrtaju staze koje žele i na osnovu toga će se naša studija kretati prema tome šta da se u gradu unaprijedi", rekao je Kučki novinarima na Prirodno-matematičkom fakultetu gdje je održao predavanje o unapređenju biciklističke infrastrukture i kvalitetu vazduha.
On je naglasio da su se mnogi gradovi u svijetu posvetili razvoju biciklističke strukture, pa je broj biciklista povećan od pet do čak 10 puta, poput Pariza, Sevilje, Vankuvera.
Kako je naglasio, samo je Pariz povećao broj biciklista za 600 odsto.
Kučki kaže da se projekat "Impak", koji se sprovodi u BiH, bavi unapređenjem kvaliteta vazduha, te da biciklizam mnogo doprinosi tome.
Profesor na PMF-u Suzana Gotovac Atlagić, koja je bila koordinator ovog projekta 14 mjeseci, kaže da je projekat vrijedan 3,7 miliona evra i da je donio BiH značajnu tehničku opremu.
Kako je naglasila, riječ je o donaciji od milion KM mjernim stanicama za kvalitet vazduha, od kojih su dvije u Republici Srpskoj i dvije u Federaciji BiH.
Ona je rekla da se svi podaci iz mjernih stanica u BiH nalaza na internet stranici "Impak" projekta, gdje postoji zbirna mapa koja svako jutro povlači podatke o zagađenju vazduha.
Atlagićeva je navela da je tokom tri godine sprovođenja projekta urađena studija izvora zagađenja u šest gradova u BiH.
"Studija je sprovedena na automobilima, a riječ je o sedmodnevnom mjerenju izduvnih gasova 10.000 do 15.000 automobila i podaci su zabrinjavajući", rekla je Atlagićeva.
Iz Gradske uprave podsjećaju da je Banja Luka opredijeljena za unapređenje urbane mobilnosti, a jedan od najznačajnih projekata u koji je Grad uključen iz ove oblasti jeste upravo projekat „IMPAQ“, čiji se jedan dio odnosi na saobraćajna rješenja koja su ekološki prihvatljiva.
(Mondo)