Društvo

PARKING kod stare autobuske stanice U TESTNOJ FAZI: Građani razočarani CIJENOM, političari pozivaju na BOJKOT

Autor Dragana Božić

Parking kod Stare autobuske stanice u Vidovdanskoj ulici trenutno je u testnoj fazi, ali građanima je omogućeno parkiranje.

Izvor: Slaven Petković - Mondo

Direktor „Autoprevoza“ Sladomir Đurić rekao je za Nezavisne novine, da su se tokom testne faze javili određeni tehnički problemi koji se trenutno otklanjaju.

"Još uvijek je testna faza i pušten je samo jedan ulaz i jedan izlaz, drugi još uvijek nije. Ja se iskreno nadam da će uspjeti u narednih par dana da se to sve otkloni", rekao je Đurić.

Međutim, iako je parking renoviran te sada broji oko 200 mjesta, građani su nezadovoljni cijenom.

Kako je Đurić ranije rekao sat vremena parkiranja košta dvije marke, a plaćanje se vrši bez prisustva blagajnika.

Međutim, na ovom parkingu nema tarife za dnevno parkiranje, kao ni „slobodnih sati“, pa se parkiranje plaća i noću i nedjeljom, što nije slučaj sa javnim parkinzima koji su u nadležnosti Grada Banjaluka. To znači da ćete ukoliko na ovom parkingu ostavite vozilo 24 sata morati platiti 48 maraka ili skoro 24 evra.

Na situaciju oko parkinga žale se svi, a predsjednik Gradske organizacije SDS-a Željko Raljić čak je građane pozvao na bojkot.

„Cijene i uslovi korišćenja parkinga na lokaciji kod „Stare autobuske stanice“ u Banjaluci, koji je sada i zvanično prešao u ruke privatnika, moraju biti iste kao na javnim parkinzima u Banjaluci“ poručio je Raljić i pozvao građane da bojkotuju ovaj parking dok cijene i uslovi korišćenja ovog parkinga ne budu iste kao i ranije.

Željko Raljić
Izvor: SDS

On ističe da cijene naplaćivanja parkinga moraju biti jedinstvene bez obzira čija je djelatnost.

„Gradski odbor SDS Banjaluka predlaže davanje preporuke o cijeni kojom bi se izbjegla situacija kao ova koju sada imamo da se ista djelatnosti naplaćuje po znatno većim parking cijenama“, navodi on.

Napominje da je ovo očigledan pokušaj ubiranja ekstraprofita, preko leđa građana.

„Sada vidimo da novi vlasnik naplaćuje cijene koje važe za prvu ili nultu zonu i to po posebnom režimu. Za razliku od ranije parking se ovdje plaća i noću i nedjeljom i to sve po istoj cijeni od dvije 2 marke na sat, bez mogućnosti kupovine dnevne karte“, napominje Raljić.

Da vlasnik ovog parkinga misli samo na profit upozorila je i Dijana Ješić, odbornica Narodnog fronta u banjalučkoj skupštini.

„I šta danas imamo u centru grada? Misteriozni parking. Misteriozni, jer se ne zna pravi vlasnik. Parking koji je od Grada uzeo Autoprevoz da bi ga prodao firmi Bewo koju je kupila Aktiva invest. Ali i dalje o cijeni parkinga, načinu naplate i svemu ostalom izvještavaju čelnici Autoprevoza. Malo neobično, zar ne“, upitala je Ješićeva, komentarišući parking u Vidovdanskoj ulici.

Izvor: MONDO/Nikolina Damjanić

Istakla je da joj kod novog - starog parkinga smeta još jedna jako osjetljiva stvar.

"Parking je sad bez ijednog jedinog mjesta za osobe sa invaliditetom. A bilo ih je sedam, što nije dovoljno, ali je bilo pristojno i zadovoljavajuće. A zašto ih nema? Zato što se privatnik ne želi odreći nijedne marke zarade, a osobe sa invaliditetom ne plaćaju parking u skladu sa Odlukom o bezbjednosti saobraćaja na putevima u Banjoj Luci. Pritom su bezobrazno povećali cijenu parkinga, nema dnevnih karata, ostvarivaće enormni profit naplatom po novim uslovima, a bilo im je teško odreći se profita za sedam parking mjesta koji bi olakšali pristup osobama sa invaliditetom gradskim i republičkim instituacijama“, rekla je Ješićeva.

(Mondo)