Region

Vesić otkrio sve o ugovorima za rekonstrukciju Željezničke stanice: Evo kojim redoslijedom su potpisivana dokumenta

Autor Dragana Božić

Ministar Goran Vesić je nakon izjave da će sutra podnijeti ostavku iznio hronologiju dokumenata kojima je odobrena rekonstrukcija Željezničke stanice Novi Sad.

Izvor: Kurir/Petar Aleksić

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić saopštio je da sutra podnosi ostavku, nakon tragedije na Željezničkoj stanici u Novom Sadu, u kojoj je prilikom urušavanja nadstrešnice život izgubilo 14 ljudi, dok se troje nalazi u teškom stanju.

Ministar Vesić se obratio na vanrednoj konferenciji za medije, prilikom čega je iznio i hronologiju dokumentata kojim je realizovana rekonstrukcija Željezničke stanice u Novom Sadu.

Hronologija dokumentacije

"Datuma 09.10.2017. godine Infrastruktura Željeznice Srbije je dala projektni zadatak Saobraćajnom institutu CIP za izradu idejnog projekta, a nakon toga, te 2017. godine, u svim drugim dokumentima, konstruktivne intervencije na podstojećoj betonskoj nadstrešnici na južnoj fasadi Željezničke stanice nisu bile predmet konstruktivne rekonstrukcije. Datuma 27.02.2018. godine potpisan je ugovor o izradi idejnog projekta između Ministarstva građevinarstva i Saobraćajnog instituta CIP. Datuma 07.07. iste godine potpisan je komercioni ugovor o modernizaciji i rekonstrukciji mađarsko-srpske željeznice na teritoriji RS. Prema tom ugovoru, izvođač je Konzorcijum kineskih kompanija CRIC i CCCC, investitor je Infrastruktura Željeznice Srbije, a finansijer je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture RS", naveo je Vesić, čitajući redom dokumenta.

U periodu od 06.04.2020. do 30.09.2021. godine, Ministarstvo građevinarstva izdaje lokacijske uslove za ovaj projekat. Datuma 06.08.2020. godine Republičko-reviziona komisija (RRK) daje izvještaj o stručnoj kontroli idejnog projekta, koji je prethodno izradio Saobraćajni institut CIP.

"Datuma 21.04.2020. godine potpisan je ugovor o projektovanju između izvođača - koji se inače bavi i projektovanjem - prema ugovoru koji je potpisan 2018. godine, i Saobraćajnog instutita CIP, kao podizvođača na ovom projektu. Datuma 21.10.2021. godine Zavod za zaštitu spomenika kulture Novog Sada dao je konzervatorske uslove, potom 28.10. iste godine urađen je konačan izvještaj o tehničkoj kontroli projekta za građevinsku dozvolu od strane kompanije CESTRA", naveo je Vesić.

Godine 2021. urađen je projekat za građevinsku dozvolu, prema projektu za izradu projekta koji je uradila Infrastruktura željeznice Srbije. Datuma 26.10.2021. godine je izdata građevinska dozvola, dodao je ministar. Nadzor projekta su radile dvije strane kompanije - Utiber i Ižis, a investitor je bila Infrastruktura željeznice Srbije, a Ministarstvo saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture je bilo finansijer.

"Datuma 12.08.2022. godine data je saglasnost Zavoda za zaštitu spomenika kulture NS na urađen projekat za izvođenje projekta građevinske dozvole. Sve ovo se dogodilo prije nego što sam izabran za ministra. U mom mandatu je urađen samo konačan projekat za izvođenje. Želio sam javno da pročitam hronologiju, ne zato da bih upirao prstom, nego da bih pokazao da kao ministar u svom mandatu nisam donio ni jedan jedini akt kojim bih uticao na ovu nesreću. Mora da se utvrdi ko je odgovoran za ovu tragediju, i ko u krugu projektanta, izvođača radova, nadzora i investitor nije uradio posao zbog koga je umrlo 14 nevinih ljudi. Tako će se skinuti ljaga sa mnogih imena mnogih ljudi koji su pominjani u javnosti. Takođe želim da se utvrdi zašto Infrastruktura Srbije nije održavala stanicu u Novom Sadu", završio je ministar.

(Kurir/Mondo)