Kineski proizvođač automobila "Zeekr" objavio je da se njihove nove „zlatne baterije“ za električna vozila pune brže od bilo kojih drugih proizvođača, uključujući lidera u industriji „Teslu“.
Kompanija "Zeekr" je lansirala svoju verziju modela 007 za 2025. godinu na konferenciji za novinare održanoj 13. avgusta uveče. Kompanija kaže da se njene nadograđene baterije mogu napuniti od 10 do 80 posto kapaciteta za 10 i po minuta korišćenjem ultra-brze stanice za punjenje.
Poređenja radi, kod Maskovog „Tesla“ model tri punjenje od 15 minuta omogućava da se pređe 282 kilometara, nešto manje od polovine punog dometa automobila.
"Zeekr"-ova limuzina 2025 007, koja će biti dostupna od sljedeće nedelje, biće prvo vozilo sa novom baterijom.
„Teslina tehnologija punjenja više nije vodeća u industriji i nije već neko vrijeme“, rekao je Tu Le, osnivač i generalni direktor konsultantske firme Sino Auto Insights za Bi-Bi-Si.
„Ove hrabre 'Zeekr'-ove tvrdnje su uvjerljive, ali što je još važnije, čak i ako to nije baterija koja se najbrže puni, to što je jedna od najbržih i dalje je veliki skok za njih.“
Baterija radi dobro čak i po hladnom vremenu, puneći se od 10 do 80% svog kapaciteta za manje od pola sata na temperaturama do minus 10 stepeni Celzijusa, kažu u kompaniji.
"Zeekr 007" opremljen „zlatnom baterijom“ (Golden Brick Battery) biće najbrže masovno proizvedeno električno vozilo na svijetu. Kada je lansirana prva generacija ovih baterija, "Zeekr" je najavio ekstremno bezbjednosno testiranje koje je baterija prošla. Pretpostavlja se da se takvi bezbjednosni podvizi kao što je bacanje u vatru od 1000°C, a zatim vraćanje u automobil primijenjeni i na drugu generaciju.
"Zeekr" je u vlasništvu kineskog giganta za proizvodnju automobila "Geeli", koji takođe posjeduje brend luksuznih sportskih automobila u Velikoj Britaniji „Lotus“ i švedski „Volvo“.
U maju su se akcije kompanije "Zeekr" pojavile na njujorškoj berzi, što je bio prvi veliki debi kineske kompanije na američkom tržištu od 2021. godine.
Akcijama se trenutno trguje 27% ispod cijene utvrđene u inicijalnoj javnoj ponudi (IPO).
Izvještaj sa berze je stigao samo nekoliko dana prije nego što je Bajdenova administracija objavila velika povećanja tarifa za električne automobile kineske proizvodnje, solarne panele, čelik i drugu robu.
Bijela kuća je saopštila da su mjere, koje uključuju 100% granični porez na električna vozila iz Kine, odgovor na nepravednu politiku i imaju za cilj da zaštite radna mjesta u SAD.
Zvaničnici u SAD, Evropskoj uniji i drugim velikim tržištima automobila sve više su zabrinuti zbog brzog širenja kineskih kompanija za proizvodnju električnih automobila u inostranstvo.
(RTS)