Automobili

Električni, hibrid ili motor na gorivo - ko se češće kvari?

Autor mondo.rs

Razlozi bi mogli da budu u novim i ranije neproverenim tehnologijama i softverskoj složenosti pomenutih vozila.

Izvor: michalwojtkowiak/Shutterstock

Električnim automobilima i plug-in hibridima je potrebno tri puta više popravki nego automobilima sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

Električni automobili imaju manje komponenti od vozila sa unutrašnjim sagorijevanjem. Dakle, barem u teoriji, postoji manje habanja pokretnih dijelova i, potencijalno, manje kvarova.

Ipak prema nedavnoj studiji američke kompanije za istraživanje tržišta ovo je pogrešna pretpostavka – analizirani podaci i iskustvo vlasnika pokazuju da električni automobili i plug-in hibridi zahtijevaju više popravki u svim kategorijama nego vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

Prema američkoj kompaniji za istraživanje tržišta, električni automobili zahtijevaju znatno više popravki nego motori sa unutrašnjim sagorijevanjem. Električni automobili i plug-in hibridi moraju da idu u servise na popravke tri puta češće nego automobili sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

"Vlasnici najsavremenijih, tehnički vrhunski opremljenih BEV i PHEV vozila se bore sa problemima koji su toliko ozbiljni da svoje novo vozilo ostavljaju na servisima tri puta češće nego vlasnici vozila na benzin", kaže Frenk Henli , viši direktor Auto Benchmarking u J.D. Power.

Razlozi bi mogli da budu u novim i ranije neproverenim tehnologijama i softverskoj složenosti pomenutih vozila.

(Mondo/RevijaHAK)