Proizvodnja u zemlji članici EU pomoći će kineskom gigantu da izbjegne posebne kaznene carine uvedene na elektromobile iz Kine i značajno skratiti period isporuka vozila kupcima
Kineska kompanija BYD, koja je krajem 2023. postala najveći prozvođač električnih vozila na svijetu prestigavši Teslu, već neko vrijeme gradi fabriku automobila u Mađarskoj, u kojoj bi proizvodnja trebalo da počne tokom druge polovine sljedeće godine.
Pogoni u Segedinu će proizvoditi male električne i automobile kompakt klase (C segment), koji će zahvaljujući činjenici da se proizvode u državi članici Evropske unije, na evropskom tržištu moći da izbjegnu posebne kaznene carine ove godine uvedene na elektromobile proizvedene u Kini.
Osim toga, početak proizvodnje četvorotočkaša na Starom kontinentu značajno će skratiti period isporuka BYD vozila evropskim kupcima, i to čak za nekoliko nedjelja. Kineska kompanija se nada da će to primjetno uticati na rast povjerenja evropskih kupaca u njene modele.
Menadžerka kineske kompanije za Evropu Stela Li je, za njemački ekonimski magazin Capital, izjavila da će prva dva BYD modela koja će se proizvoditi u evropskoj fabrici biti hečbek Dolphin i kompaktni SUV Atto 3.
I pored relativno skromnih prodajnih brojki, Atto 3 je najpopularniji BYD na evropskom tržištu. A osim dva modela sa kojima počinje svoj evropski pohod, BYD takođe planira da u proizvodnju narednih godina uvede još dva automobila.
Riječ je o modelima BYD Atto 2, koji se u gami nalazi između Atto 3 i Dolphin-a, dok bi četvrti i najmanji elektromobil u ponudi trebalo da bude Seagull.
"Ići ćemo naprijed, korak po korak, uvodeći jedan model za drugim" istakla je Li, dodajući da nakon toga BYD više neće uvoziti automobile iz Kine u Evropu.
BYD Dolphin je automobil dugačak četiri metra, koga pokreće elektromotor snage 150kW, do baterija sa jednim punjenjem omogućava autonomiju kretanja od 427 kilometara. SUV Atto 3 ima pogon iste snage i nešto kraći domet od 420 kilometara.
(MONDO)