Prva vožnja u najstrmijoj žičari u Evropi i na svijetu desila se u petak, 13. decembra.
Najstrmija žičara na svijetu upravo je otvorena u švajcarskim Alpima. Ona povezuje selo Štehelberg u dolini s mjestom Miren i ima nagib od čak 159,4 odsto.
Putovanje njom traje samo četiri minuta, tokom kojih žičara savladava visinsku razliku od 775 metara na stazi dugoj skoro 1.194 metra.
Dvije kabine vise sa nosača dužine 11 metara kako bi mogli da savladaju strmi nagib, a svaka može da primi do 85 putnika. Trasa je potpuno autonomna, a stalno je prate kamere i senzori, omogućavajući da funkcioniše bez posade u kabinama.
Prva kabina započela je svoje putovanje na žičari u petak, 13. decembra, tokom zvanične ceremonije otvaranja. Redovne putnike počela je da prima u subotu, 14. decembra.
Nova žičara dio je projekta "Schilthornbahn 20XX" koji podrazumijeva izgradnju nove trase sastavljene od tri deonice. Na kraju će povezivati Štehelberg i Miren preko Birga do Šilthorna, skraćujući trenutni vremenski interval putovanja sa 32 minuta na oko 18 minuta.
Džejms Bond proslavio "Piz Gloria" na vrhu Šilthorna
Švajcarski restoran koji se nalazi na vrhu planine Šilthorn "Piz Gloria" postao je poznat zahvaljujući filmu o Džejmsu Bondu iz 1969. godine, "U službi njenog veličanstva".
Ovaj rotirajući restoran pruža panoramski pogled od 360 stepeni na više od 200 planinskih vrhova. Ako je vidljivost dobra, možete čak vidjeti i Monblan.
Dizajniran od strane bernskog arhitekte Konrada Volfa, ovaj restoran tvrdi da je prvi rotirajući restoran na svijetu.
Naziv restorana potiče iz istoimenog romana Ijana Fleminga iz 1963. godine, u kojem je on skrovište zlikovca Ernsta Stavra Blofelda na vrhu planine. Produkcijski tim za film pronašao je restoran djelimično izgrađen i doprineo završetku njegove izgradnje u zamjenu za ekskluzivno korišćenje za snimanje filma iz 1969. godine.
Nova žičara između Mirena i Birga takođe je otvorena u isto vrijeme kada i najstrmija žičara na svijetu. Završni dio trase od Birga do Šilthorna očekuje se da će biti otvoren u martu 2025. godine, dok se finalizacija cijelog projekta planira za proljeće/ljeto 2026. Ovaj završni dio trase zatvoren je od sredine oktobra zbog radova na projektu.
(EUpravo zato/Euronews)