Milica Mrvić, mlada i talentovana fotografkinja iz Beograda svoje fotografije „oživljava“ na poseban način.
Njene fotografije su pune pažljivo biranih detalja i karaktera, isto tako pažljivo postavljenih, i doslovno režiranih, tako da je finalna fotografija višeslojna slika na kojoj sve ima svoju funkciju i ulogu u pričanju priče te jedne fotografije.
“Završila sam fotografiju na Fakultetu primjenjenih umjetnosti u Beogradu, a u posljednjih nekoliko godina živim i radim na relaciji između Budimpešte i Beograda. Fotografija jeste moj vizuelni izraz, ali ono što je sastavni, i po meni možda i veći dio mog rada je konceptualizacija ideja, kreativna i art direkcija, a nerijetko i aranžiranje seta i stajlinga. Svom radu pristupam kao neka vrsta reditelja statične slike”, rekla je Mrvićeva za MONDO.
Njen stil kombinuje razigranost, bogate boje, šarmantnu duhovitost, apsurdan humor, kao i veliku pažnju prema detaljima. Kako ističe, oduvijek je voljela gifove (kratke animirane forme od svega par frejmova) i često je njima nadograđivala svoje fotografije dodajući tako još neki dodatni obrt ili šalu statičnoj slici, te bi je tako dodatno “oživjela”.
“U posljednje vrijeme sve više zalazim u svijet stop motion animacije i kratkih foto animiranih formi, i to zajedno sa svojim partnerom Peterom Flanekom, koji je grafički dizajner i fotograf. Nas dvoje smo nedavno oformili studio pod nazivom Mitz po Flitz koji je spojio naša dva vizuelna senzibiliteta, ali i ljubav prema duhovitom i apsurdnom, jarkim bojama, popularnoj kulturi i njenoj estetici. Radimo sve od smišljanja koncepta, kreativne i art direkcije, fotografije i stop motion animacije, kako za klijente, razne projekte, ali i za sopstveni gušt“, istakla je ova mlada umjetnica.
Stop motion animacija, ili još poznata kao stop trik, je animacija koja kao i svaka druga animacija nastaje kadar po kadar. Ono što je uzbudljivo je da Milica kod ove tehnike kao osnovu koristi fotografiju.
„Fotografiji, tj. da kažemo slici realnog svijeta, možemo više da povjerujemo nego na primjer crtežu. Na taj način je moguće napraviti realnu magiju, u kojoj se predmeti sami kreću, dobijaju karakter, pretvaraju u nešto drugo, u kojoj se oživljava neživo, i sve je moguće. Vrlo je zahtjevna za izvedbu, i iziskuje detaljne probe, pripreme i planiranje, jako puno strpljenja i veliku kreativnost u rješavanju problema koji vrebaju iza svakog ćoška, ali je krajnji rezultat uvijek vrijedan truda“, ispričala je za naš portal Mrvićeva.
Najčešća tema ovog malog kreativnog studija je hrana, sa kojom Milica i Peter vole da se igraju i eksperimentišu.
“Hrana nije uvijek najlakši model za saradnju, posebno kada su u pitanju animacije, ali širina ove teme, raznovrsnost namirnica, boja, tekstura, svi podteksti hrane, njene društvene uloge i način na koji hrana povezuje ljude, su nešto što za nas jeste velika inspiracija. Na proljeće ove godine smo u Budimpešti organizovali i grupnu međunarodnu fotografsku izložbu pod nazivom “Foodplay”, koja je okupila i predstavila autore širom svijeta koji fotografisanju hrane pristupaju na otvoreniji i razigraniji način od uobičajenog”, istakla je Milica.
Pogledajte kako to radi Mitz po Flitz:
Pratite Mondo.ba na Facebooku, Instagramu i Twitteru. Aplikacija je dostupna za IOS i Android telefone.
/Preuzimanje teksta, vijesti, fotografija i video snimaka dozvoljeno uz vidljivo navođenje izvora i linka ka Mondo portalu/