Stil

Kako isplanirati selidbu: Saveti za pakovanje stvari

Autor mondo.rs

Bilo šta da je razlog vaše selidbe i bilo gde da se selite, znajte unapred da vas čeka mnogo posla, znoja i mnogo brige. Da vam pomognemo!

Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović

Konačno ste pronašli odgovarajući stan ili kuću u kojoj ćete živeti i koja će biti vaš novi dom? "Sada je sve lakše", pomislićete. Međutim, još nije sve gotovo - jer čeka vas pakovanje stvari za selidbu!

Selidbe spadaju u najstresnije životne situacije, a jedan od najstresnijih segmenata u fazi pripreme za selidbu jeste pakovanje stvari. Ovo se posebno odnosi na porodice koje imaju puno nameštaja, garderobe, tehničkih uređaja, antikviteta i puno drugih predmeta koje  žele da zadrže u svom novom životnom prostoru.


Ako u bliskoj budućnosti planirate selidbu, znajte da postoje načini da pripreme budu manje stresne. Pročitajte u nastavku nekoliko saveta kako da napravite dobar plan za pakovanje i kako da poslove oko selidbe obavite brže, efikasnije i uz znatno manje stresa.

Isplanirajte i obeležite bitne dane na kalendaru

Nakon što je kupovina i prodaja svih nekretnina završena, što pre odredite tačan datum selidbe u novi dom i obeležite na vašem kalendaru dane za pakovanje. To će vam omogućiti da u svakom trenutku imate podsetnika koliko vremena vam je još ostalodo dana selidbe i olakšati da sve završite brže i efikasnije, bez odlaganja. Ako planirate da za selidbu angažujete neku agenciju, najbolje je da to uradite što pre, kako biste uspeli da rezervišete transportna vozila i radnu snagu baš za datum koji je vama potreban.

Počnite planiranje odmah!

Pošto ste odredili datum selidbe, počnite polako i da planirate pakovanje i uradite neke uvodne korake. Što više vremena imate za sortiranje, pronalaženje firmi za selidbu i kamiona, imaćete i manje obaveza na sam dan selidbe.

Sastavite spisak ljudi od kojih možete zatražiti pomoć oko pakovanja

Ako imate prijatelje ili rođake na koje uvek možete da se oslonite, zatražite njihovu pomoć čim shvatite da će vam biti potrebna. Isplanirajte dan (ili dane) kada vam oni mogu pomoći i unapred ih zamolite da tada dođu da vam pomognu.

Poklonite ili donirajte višak stvari

Pre nego što počnete da se pakujete krenite od sobe do sobe i pregledajte detaljno vaše stvari. Odlučite šta bi trebalo da sačuvate i zadržite, a šta je višak. Ne čekajte da se stvari koje treba da upakujete nagomilaju, jer ako sve odlažete do dana selidbe, izložićete sebe ogromnom stresu.

Počnite da odvajate sve stvari koje uopšte ne koristite

Ako vam je neki predmet slomljen, pocepan, uflekan ili iz nekog drugog razloga neupotrebljiv, jednostavno ga odložite za bacanje. Ako je predmet u dobrom stanju, ali ga ipak nikad ne koristite, stavite ga na mesto gde ćete odložiti i sve ostale nepotrebne predmete koje možete nekome pokloniti ili donirati.

Pripremite materijal za pakovanje

Jednom kada razvrstate sve stvari i odložite višak, imaćete jasniji uvid koliko će vam kutija i drugog materijala za pakovanje biti potrebno. Prikupite dovoljan broj kutija ili vreća za selidbu za svaku sobu, nabavite dovoljno lepljivih traka i papira za uvijanje lomljivih stvari. Proverite u lokalnoj trgovini da li možda imaju višak kartonskih kutija ili ih zamolite da vam sačuvaju bar nekoliko, kako ne biste morali baš sve da kupujete. Ako imate mnogo lomljivih stvari, nabavite "puc-puc" i vazdušnu foliju, koje su odlična zaštita pri transportu krhkih i lomljivih predmeta.

Sastavite listu stvari za pakovanje

Ovo, naravno, ne znači da morate popisati svaku i najsitniju stvarčicu koju pakujete za selidbu, već da bi trebalo da sastavite listu stvari koje svakodnevno koristite, i koje će vam možda zatrebati, čak i za vreme njihovog transporta u novi dom. Spakujte najvažnije stvarčice u posebnu kutiju ili torbu, koja će vam biti na dohvatu ruke.

Spakujte torbu (kutiju) za prvu noć u novom domu

Napravite spisak onoga što će vam trebati odmah nakon što se uselite u novi stan, kao što su stvari za ličnu higijenu, posteljina, kuhinjski pribor. Ove stvari takođe spakujte u posebnu kutiju ili torbu. Kada konačno stignete u vaš novi dom, verovatno ćete biti premoreni i biće vam potrebno bar malo opuštanja i odmora. Najmanje što vam tada treba ja da se mučite da u gomili kutija i torbi pronađete sve ono što vam je neophodno za prvu noć. To bi moglo da postane prilično iscrpljujuće i stresno. Zato je najbolje da spakujete kutiju za "prvu noć" u kojoj će biti stvari kao što su, na primer, pidžame, peškiri, osnovne stvari za ličnu higijenu, punjač za mobilni telefon, možda čak i neka gotova jela i radio sat sa alarmom. Lepo se naspavajte i odmorite, a glavno raspakivanje ostavite za sutradan.

Organizujte stvari za novi dom, a ne za stari

Mnogi ljudi, čak i profesionalci, praktikuju da pakuju sobu po sobu, ali to nije dobra ideja ukoliko je stan ili kuća u koju se selite potpuno drugačije koncipirana. Napravite spisak soba koje ima vaš novi dom i organizujte pakovanje stvari za selidbu u skladu sa tim spiskom. Tako možete olakšati sebi posao oko raspakivanja i raspoređivanja stvari u novom stanu.

Obeležite sve kutije ili ih fotografišite

Korisno je da označite kutije sa "dnevna soba" ili "kuhinja", ali je još poželjnije da znate detaljnije šta se u tim kutijama nalazi. Dodajte na svaku kutiju nalepnicu sa spiskom stvari koje su u njoj spakovane. To će vam dodatno uštedeti vreme (i nerve) prilikom raspakivanja. Možete otići i korak dalje. Možete napraviti fotografije svih stvari neposredno pre njihovog pakovanja u kutiju. Fotografije možete jednostavno pregledati na vašem pametnom telefonu i za tren oka pronaći u kojoj kutiji se nalazi predmet koji tražite.

Prvo utovarite najteže kutije

Ako imate puno stvari i potreban vam je veliki kamion za njihov transport, veoma je važno da su kutije ravnomerno raspoređene po težini. Poređajte najteže predmete i kutije na dno kamiona, a zatim sve lakše i lakše kako idete prema vrhu. U suprotnom, postoji veliki rizik od štete.

Ostavite deo prostora nespakovan do dana selidbe

Proces selidbe je stresan, i ako vam nakon pakovanja stari stan bude izgledao prazno, to može uticati na vaše raspoloženje i pojačati stres. Zato zadržite jednu sobu ili deo prostora u sobi netaknut, sve do dana selidbe. Taj će vam prostor pomoći da u njega "pobegnete" ako sve postane suviše stresno.  To će možda malo usporiti pakovanje i nametnuti vam dodatne obaveze na sam dan selidbe, ali će vam ovakav sređen kutak biti potreban za predaha od svog tog haosa u kome se nalazite zbog preseljenja.