Napravljeni su prvi koraci i sad nam ostaje da vidimo šta nas čeka u bliskoj budućnosti…
Poslednjih nekoliko meseci bilo je izuzetno zanimljivo kad je scena emulatora u pitanju.
Nakon kratkog zatišja, na horizontu se pojavila nova pečurka, dok ćemo udarni talas eksplozije tek osetiti.
Šta je to grunulo?
Ma, naravno - vest da je napravljen prvi korak ka emulaciji Sony ČETVORKE!
Projekat nosi naziv GPCS4 i njegov autor (callsign mu je Inori) tvrdi da uspešno renderuje 3D sliku i smešta je u 2D ravan (3D pipeline). Međutim, program uspešno učitava i podiže jednu komercijalnu igru - We Are Doomed (2015), koju je čak moguće i igrati. Doduše, ako budete mogli da preživite izuzetno mali frejmrejt, koji je posledica nepostojanja bilo kakve optimizacije.
Autor kaže da je već nanišanio igru Nier: Automata, pa ostaje da se nadamo da će razvoj nastaviti da ide u željenom pravcu.
Sve ovo zvuči prilično nestvarno i krajnje neverovatno, naročito ako se na umu ima podatak da emulacija PlayStation 3 konzole napreduje dečijim koracima. Ono što morate da znate jeste da ove dve stvari uopšte nisu povezane, jer Trojka koristi Cell, tehnologiju koja je bila kost u grlu razvojnim timovima i pri izradi igara, a kamoli programerima entuzijastima, koji sve to treba da “obrnu”.
Četvorka je, kao što to verovatno znate, “sazidana” na x86 arhitekturi, na kojoj je zasnovan i PC. Pre otvaranja šampanjca, treba znati da je i Xbox u istom košu, pa da opet emulatora Microsoft mašina nema, objašnjava SK.
U ovom slučaju, tema za razmišljanje je da li postoji dovoljno ekskluziva, namenjenih “kutiji”, koje bi programere naterale da zasuču rukave.