Kompanija m:tel uz partnersku podršku UNICEF-a i "Plavog telefona", savjetodavne linije za djecu i mlade, ozvaničila je početak društveno odgovorne kampanje "Ne zatvarajmo oči. Zaštitimo djecu na internetu" čiji cilj preventivno djelovanje i zaštita djece na internetu.
Generalni direktorka kompanije "M:tel" Jelena Trivan rekla je da je internet postao šrostor sa kojeg vreba velika opasnost za svu djecu.
"Ono što još više zabrinjava jeste nedostatak svijesti roditelja i pedagoškog osoblja o tome šta je opasno na internetu, kako se zaštititi i kako edukovati sebe i dijete da ne dođe u opasnost", navela je Trivanova
Ona je rekla da ova kampanja treba da bude inicijalna kapisla, nakon čega će biti sproveden niz edukacija širom BiH, dodajući da je "M:tel" u nekim školama ugradio softvere koji onemogućavaju pristup zabranjenim sadržajima.
"U testnom periodu je čak 67 odsto ulazaka na internet, i djece i nastavnika, bilo na nedozvoljene sadržaje. Iako bi telekom operator trebao da bude najzainteresovaniji za profit i u tom smislu za prodaju što više telefona, usluga, interneta, mi se sa tim ne slažemo. Smatramo da ispred profita treba da bude zdravlje i ove generacije i onih koje dolaze, prije svega mentalno zdravlje koje je ozbiljno ugroženo načinom na koji u ovom trenutku funkcioniše internet", napomenula je Trivanova.
Šef Odjeljenja za komunikacije Unicefa u BiH Nineta Popović rekla je da će Unicef u saradnji sa nevladinim organizacijama i vlastima nastojati da podrži unapređenje mehanizama prevencije i rada sa žrtvama nasilja. Istakla je da u ovoj organizaciji problem nasilja posmatraju sveobuhvatno.
"Ne možete odvojiti onlajn nasilje od porodičnog nasilja i zanemarivanja vršnjačkog nasilja u školama. Naše društvo, nažalost, pokazuje preveliku toleranciju prema različitim oblicima nasilja, a posao svih nas je da ukažemo na to da moramo imati nultu toleranciju prema svakoj vrsti nasilja", rekla je Popovićeva.
Ona je naglasila da nasilje na internetu ostavlja duboke posljedice na mentalno zdravlje, te da je to nešto o čemu se malo priča i malo vodi računa.
"Neophodno je da na svakom događaju, da u svakom članku i razgovoru podsjetimo na obaveze države koje su zagarantovane stavljanjem potpisa na Konvenciju o pravima djeteta", naglasila je.
Direktor Udruženja "Nova generacija" i koordinator "Plavog telefona" Saša Risojević rekao je da je za 11 godina, koliko postoji ovaj telefon, registrovano 70.000 poziva djece.
"Samo prošle godine bilo je 18.000 poziva djece. Mi sedmično uputimo jednu prijavu za onlajn nasilje. To znači da je bilo 56 prijava tokom prošle godine i da je obhvaćeno više od 100 djece", naveo je Risojević.
On je dodao da su pozivi najčešće upućeni zbog problema u mentalnom zdravlju, depresije i aniksioznosti, a problematično je i što je u posljednje dvije godine registrovan nagli rast broja poziva koji se odnose na suicid i suicidne namjere.
"Prije epidemije virusa korona imali smo jedan takav poziv mjesečno. Danas se dešava da u toku dana imamo dva do tri poziva koji se tiču ovog problema", rekao je Risojević.
U okviru konferencije za medije predstavljen je i video-spot, čiji je prvenstveni cilj da podstakne na razmišljanje o tome koliko smo zaista prisutni u životima svoje djece, koliko vidimo i slušamo sve ono što se oko nas dešava, koliko smo upoznati sa opasnostima, ali i da nađemo najbolje rješenje, vrijeme i riječi kojima možemo da pomognemo, da zajedno djelujemo kako bismo gradili savremeno, ali zaštićeno i voljeno društvo.