Iako prošlogodišnja statistika upućuje na optimizam, potpuni oporavak tržišta se ne može očekivati tokom 2025. godine, pa se prodaja najvjerovatnije neće vratiti na nivo od prije pandemije
Nakon dvije uzastopne godine pada, globalno tržište pametnih telefona se konačno oporavlja. Proizvođači su tokom 2024. širom svijeta zabilježili su rast prodaje od 4 odsto u odnosu na prethodnih godinu dana.
A ta 2023. bila je godina sa najnižom potražnjom kupaca za pametnim telefonima u posljednjoj deceniji, pa bi se moglo reći da je već bilo vrijeme za prve znake oporavka. Pozitivan trend je 2024. zabilhežen na skoro svim tržištima, a tu prednjače Evropa, Kina i Latinska Amerika.
Rastu su najviše doprinijeli "ublažavanje ekonomskog pritiska širom svijeta" i uvođenje novih funkcija koje pokreće vještačka inteligencija, ističu analitičari agencije za istraživanje tržišta Counterpoint Research.
Samsung nastavlja da vodi ispred konkurencije sa 19 odsto globalnog tržišnog udjela, zahvaljujući posebno velikoj potražnji za aktuelnom Galaxy S24 flagship serijom telefona i pojedinim modelima serije A. Zapadna Evropa i Sjedinjene Američke Države čini se najviše favorizuju Samsung.
Drugi je Apple, koji je tokom prošle godine zabilježio skroman pad ukupne prodaje od 2 odsto. Razlog je to što se iPhone 16 serija nije prodavala dobro kao što se očekivalo. S druge strane, oni koji su se odlučili za "šesticu" uglavnom su se opredjeljivali za premijum modele 16 Pro i 16 Pro Max, što je kompaniji omogućilo da poveća prihode uprkos padu prodaje.
Ovaj trend nije uočljiv samo kod Apple-a i u je skladu sa širim tržišnim trendom, pošto kupci nastavljaju sve više da traže više premijum uređaje. A kako njihove prosječne cijene nastavljaju da rastu, veći je prihod za proizvođače. Tako je prošle godine najbrže rastao tržištni segment telefona sa gornjom cijenom od 1.000 dolara.
Snažan rast ostvario je Xiaomi, sa povećanjem prodaje od 12 odsto, i time zadržao treće mjesto na rang listi najprodavanijih pametnih telefona. Rast prodaje od 9 odsto je zabilježio i Vivo, što ga postavilo na četvrtu poziciju.
A uprkos tome što je ostvario ukupni pad od 8 odsto, Oppo krajem 2024. godine ponovo dobio zamah, što ga je održalo na petoj poziciji.
I pored toga što prošlogodišnja statistika upućuje na optimizam, analitičari Counterpoint-a su skeptični u pogledu potpunog oporavka tržišta tokom 2025. godine. A to znači da se, najvjerovatnije, ne može očekivati prodaju kakve je bila prije pandemije korona virusa.