Neobična odluka jednog od najvećih proizvođača sportske obuće.
Američki proizvođač sportske opreme, Najki (Nike), odlučio je da prekine saradnju sa Amazon prodavnicom na internetu u celom svetu.
Iz Nike-a je saopšteno da kompanija više neće prodavati robu preko veb sajta Amazon, jednog od vodećih onlajn trgovaca u svetu, u želji da se koncentriše na direktan odnos sa potrošačima, prenosi CNBC.
Ova vest je uključila alarmno zvono u maloprodajnoj industriji, a neki nagađaju da bi i ostali brendovi mogli da slede ovaj potez i ocenjuju da bi bilo pametno da to i urade.
"Brendovima ne treba Amazon. Brzina isporuke je bila prednost Amazon-a, ali se ta prednost suzila... Ovaj potez nam pokazuje da moćni brendovi shvataju da je promet preko njihovih sopstvenih veb sajtova samoodrživ, profitabilniji i da zapravo jača robnu marku, dok je njihov promet i prihod preko Amazon sajta za prodaju manje profitabilan i manje doprinosi jačanju brenda", izjavio je Rendi Konik, analitičar u kompaniji DŽefris.
Konik smatra da će mnogi jaki modni brendovi, pa čak i oni iz drugih sektora, u budućnosti odlučiti da odustanu ili da ograniče svoje odnose sa Amazon-om.
Iz Amazon-a nisu odmah odgovorili na zahtev CNBC-a za komentarom.
Ovo otvara još niz pitanja, a jedno od najvažnijih je ono - šta će se desiti sa ostalim onlajn prodavnicama širom sveta, koji prodaju obuću ovog i svakog drugog brenda, koji odluči da prekine saradnju sa drugim onlajn prodavnicama i okrene se svojoj?