Ekonomija

Online trgovina u BiH: Odjeća i elektronika na prvom mjestu

Autor Željko Svitlica

Putem online trgovina u BiH najviše se kupuje odjeća, obuća i elektronika, pokazalo je istraživanje e-commerce tržišta u Bosni i Hercegovine koje je provela eCommerce asocijacija u BiH.

Izvor: Shutterstock

"Radi se o dva paralelna istraživanja i to potrošačkih navika i web shopova, odnosno svih onih biznisa kojima je e-commerce core biznis ili važan segment njihovog poslovanja", kazala je izvršna direktorica "e-Commerce asocijacije" u BiH Belma Agić.

Istraživanje je obuhvatilo veći broj ispitanika nego prošle godine, što ukazuje na reprezentativnost uzorka.

"Na temelju istraživanja uočili su znatno veći broj korisnika e-commercea posebno u segmentu populacije od 25 do 45 godina, a zabilježen je i porast od 7,4 posto kupaca koji su obavili više od deset kupovina u zadnja tri mjeseca", kazala je Članica Asocijacije Nikolina Čule, prenosi Biznis.ba.

Takođe, ispitivali su stavove kupaca šta misle o web shopovima, rizicima i sigurnosti i da tu bilježe visoke prosječne ocjene kod ispitanika. Čule je rekla da je kod ispitanika zabilježan mali broj prevara ili nekih neprijatnosti što se tiče plaćanja.

"Što se tiče kupovine i dalje, kao i prošle godine, segment na koji najviše troše online ispitanici je odjeća, obuća i sportski dodaci, zatim se bilježi potrošnja u elektronskoj opremi. Također se dosta prodaju ulaznice, streaming mediji i ostalo", navela je Čule.

U vezi kupovine lokalno u poređenju sa regionalnim ili evropskim, kako je dodala, 30 posto ispitanika se oglasilo da kupuju proizvode iz EU, preko 40 posto ispitanika kupuje regionalno, a manji su postotci što se tiče Afrike, američkog tržišta i Australije.

Orhan Gazibegović, predsjednik e-Commerce asocijacije u BiH, rekao je da su podaci koje su dobili interesantni i daju uvid u stanje, te izazove i prednosti lokalnog tržišta.

"Kada je riječ o izazovima online trgovci u BiH, najviše se fokusiraju na to da mentalitet kupovine online još nije na zavidnom nivou u BiH. Pored toga legislativa i regulatorne procedure u BiH vezano za online nisu u potpunosti usklađene sa EU i ne specificiraju detaljno online trgovinu u zakonu", naveo je Gazibegović.

Istraživanja i dugogodišnje iskustvo pokazuju, kako je dodao, da prevare koje se vrlo često spominju kod nas, uopšte nisu toliko brojne. Naglasio je da bi regulativa i zakonski okvir rješili sve eventualne izazove koji postoje kod kupaca i trgovaca, te dodatno zaštitili kupce, ali isto tako i trgovce.

"Od ukupnog broja registrovanih pravnih lica u BiH samo osam posto ima aktivan online kanal prodaje. Privredni subjekti su izuzetno zainteresovani za rast e-commercea i online trgovine s obzirom da su u prehodnim godinama na taj kanal gledali više kao kanal koji je lijepo imati, ali nije obavezan. Sada se ta svijest mijenja i imamo povećan broj trgovaca u online svijetu u BiH", istakao je Gazibegović.

(MONDO)