Ekonomija

Ne nasjedajte na prevare: Ovakve reklame za "crni petak" treba strogo izbjegavati

Autor Eupravozato

"Dobru kupovinu ste obavili samo ako je u skladu sa vašim budžetom i potrebama", savjetuju stručnjaci.

Crni petak donosi primamljive popuste, ali treba biti vrlo oprezan
Izvor: Creative Touch Imaging Ltd/NurPh / Shutterstock Editorial / Profimedia

Nedjeljama se najavljuje tzv. crni petak kada će brojne prodavnice ponuditi robu po veoma povoljnim cenama. Nažalost, to je idealna prilika i za brojne prevare.

Kupci se savjetuju da ne zaborave da mogu da otkažu i plaćanje karticom i da obrate pažnju na različite tehnike pritiska koje koriste trgovci kao što su "ostao je još jedan proizvod" ili "još troje ljudi trenutno gleda ovaj proizvod", pošto se najčešće radi o lažnim tvrdnjama.

Ukoliko neka ponuda zvuči previše dobro da bi bila istinita, onda bi zaista trebalo da budete sumnjičavi.

Vrlo je važno provjeriti URL svakog sajta koji nude popuste kako bi se utvrdilo da je legitiman, a proizvode treba kupovati direktno od trgovca, ne preko trećih strana.

Treba biti oprezan i kada su u pitanju tek pokrenuti sajtovi ili postovi sa tek aktiviranih stranica na društvenim mrežama.

Popusti koji se nude prilikom onlajn kupovine su posebno rizični
Izvor: Mondo/Stefan Stojanović

Sumnjivi su i trgovci koji odbrojavaju koliko je još vremena ostalo do isteka popusta jer se time stvara lažan osjećaj "hitnosti", a cijene ostaju iste ili su čak i veće.

Korišćenje kreditnih kartica u ovim slučajevima je korisnije jer većina njih posjeduje nekoliko nivoa zaštite od prevara.

Potrošači kupovini moraju pristupiti sa jasnim planom i kritičkim razmišljanjem, ne treba se prepuštati atraktivnim ponudama koje nude robu koja vam ne treba.

"Iako su popusti smišljeni tako da hrabre trošenje, postavljanje budžeta i upoređivanje cijena može da vam pomogne u izbjegavanju uobičajenih zamki. Dobru kupovinu ste obavili samo ako je u skladu sa vašim budžetom i potrebama... Ključna stvar za uvećanje uštede je da djelate promišljeno, a ne impulsivno", rekla je Šarlot Lumbroso-Baumgartnet, direktorka inostranog sajta "Voucherbox", koji nudi veliki broj kupona i popusta za kupovinu.

(EUpravo zato/Euronews)

Tagovi