misteriozni gazda

Niko ne zna kako izgleda vlasnik Lidla: Najbogatiji Nijemac je fenomen!

Autor Marija Ivetić

Najbogatiji Nijemac ujedno je i jedan od najtajanstvenijih ljudi, pa tako čak ni magazin Forbs nema fotografiju milijardera Ditera Švarca, vlasnika Lidla.

Izvor: Promo/Lidl

Nikada nije davao intervjue niti želio da učestvuje u javnom životu. Ni u njegovom rodnom mjestu mnoge komšije ga ne bi prepoznale kada bi ga vidjele na ulici. Brojni njemački mediji pokušavali su da dođu do njega ili do nekog iz njegovog okružanja, ali su nailazili na "zid ćutanja", piše El Pais.

Takva tajnovitost umnogome podsjeća na onu koju je nekada oko sebe održavao španski biznismen Amancio Ortega, vlasnik brojnih brendova, među kojima je i Zara. Ali, Švarc je tu tajnovitost uspio da održi i u vremenu kada je došlo do ekspanzije društvenih mreža.

Diskrecija nije tako rijetka pojava za njemačke milijardere pa je tako i vlasnik konkurentskog lanca Aldi “nedostižan” za medije. I on i njegova porodica. Za Švarcovu tajnovitost “kriv” je i njegov karakter, ali takođe i strah od otmice sa kojom se sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog vijeka suočavala porodica osnivača Aldija.

Ipak, neki podaci o vlasniku Lidla su poznati. Rođen je 1939. godine u Hejlbronu. Njegov otac bavio se prodajom voća na veliko zajedno sa partnerom, koji se prezivao Lidl. Poslije završene srednje škole počeo je da radi sa ocem, a porodica Švarc je 1973. otvorila prvi market, po uzoru na Aldi, koji se već širio Njemačkom nudeći niske cijene i širok asortiman proizvoda. Pošto nije želio da koristi svoje prezime, jer u prevodu sa njemačkog znači "crno" i moglo bi da bude asocijacija na crno tržište, odlučio je da iskoristi prezime očevog partnera, kratko i jasno – Lidl.

Četiri godine nakon otvaranja prvog marketa, Lidl je već imao lanac od 33 prodavnice. Te 1977. godina Jozef Švarc je umro i njegov sin, Diter, našao se na čelu kompanije. Danas njegova imperija ima 11.200 prodavnica u 29 zemalja širom svijeta.

Njemačka televizija ZDF nedavno je emitovala reportažu o istoriji Lidla, koja je počela rečenicom: "Diter Švarc, fenomen, duh". Novinari te kuće su otputovali u njegovo rodno mjesto da bi pitali mještane prepoznaju li ga na nekoj od malobrojnih fotografija, ali je većina samo odmahnula glavom.

(Mondo)

Tagovi