Naučnici i arheolozi su vrijedno radili na istraživanju kako su izgrađene piramide u Egiptu.
Naučnici su otkrili davno zakopani krak toka rijeke Nil koji je nekada teko pored više od 30 piramida u Egiptu, potencijalno riješivši misteriju o tome kako su stari Egipćani transportovali masivne kamene blokove da bi izgradili spomenike. Riječni rukavac dug 40 milja (64 km), koji je prolazio pored kompleksa piramida u Gizi bio je sakriven ispod pustinje i poljoprivrednih površina milenijumima, prema studiji koja je otkrila otkriće u četvrtak.
Postojanje rijeke bi objasnilo zašto je 31 piramida izgrađena u lancu duž sada negostoljubivog pustinjskog pojasa u dolini Nila između 4.700 i 3.700 godina. Traka u blizini drevne egipatske prestonice Memfisa uključuje Veliku piramidu u Gizi - jedinu preživjelu strukturu od sedam čuda antičkog svijeta - kao i piramide Hafre, Keops i Mikerinos. Arheolozi su dugo mislili da su drevni Egipćani sigurno koristili obližnji vodeni put da pomeraju džinovske materijale korišćene za izgradnju piramida.
"Ali niko nije bio siguran u lokaciju, oblik, veličinu ili blizinu ovog mega vodenog puta do stvarnog mjesta piramida“, rekao je glavni autor studije, Eman Goneim sa Univerziteta Severne Karoline Vilmington u SAD.
Međunarodni tim istraživača koristio je radarske satelitske snimke da bi mapirao rukavac reke, koji su nazvali Ahramat - "piramide" na arapskom. Radar im je dao „jedinstvenu sposobnost da prodiru u površinu pijeska i proizvode slike skrivenih obilježja, uključujući zatrpane rijeke i drevne strukture“, rekao je Gonajm.
Istraživanja na terenu i jezgri sedimenta sa lokacije potvrdila su prisustvo rijeke, prema studiji objavljenoj u časopisu "Communications Earth & Environment".
Nekada moćna rijeka bila je sve više prekrivena pijeskom, potencijalno počevši tokom velike suše prije oko 4.200 godina, sugerišu naučnici.
Piramide u Gizi stajale su na visoravni otprilike kilometar od obala rijeke. Mnoge od piramida imale su „svečano uzdignuto šetalište“ koje je išlo uz rijeku pre nego što je završilo u hramovima u dolini, koji su služili kao luke, rekao je Gonajm.
To ukazuje da je rijeka igrala "ključnu ulogu u transportu ogromnog građevinskog materijala i radnika potrebnih za izgradnju piramide", dodaje.
Kako su tačno drevni Egipćani uspjeli da izgrade tako ogromne i dugotrajne strukture, bila je jedna od velikih misterija istorije. Ove teške materijale, od kojih je većina sa juga, „bilo bi mnogo lakše prevesti niz rijeku“ nego transportovati kopnom, rekla je koautorka studije Suzan Onstin sa Univerziteta u Memfisu.
Obale rijeke su mogle da budu mjesto gdje je pogrebna pratnja faraona bila primljena pre nego što su njihova tijela prebačena na posljednje mjesto sahrane u piramidi, sugeriše ona. Rijeka takođe može ukazivati na to zašto su piramide izgrađene na različitim mjestima.
"Tok vode i njena zapremina su se vremenom menjali, tako da su kraljevi iz četvrte dinastije morali da donose drugačije odluke od kraljeva iz 12. dinastije“, rekla je ona.
"Otkriće me je podsjetilo na intimnu vezu između geografije, klime, životne sredine i ljudskog ponašanja".
(Mondo/TheGuardian)