Svijet

Incident na aerodromu: Avion upao u šaht

Autor Uroš Matejić

Dio stajnog trapa propao je kroz šaht blizu parking pozicije aerodroma.

Izvor: X/SLCScanner

Boing 787 avio-kompanija Qatar Airways ostao je zaglavljen na aerodromu u Dohi kada je dio stajnog trapa upao u šaht. Incident se dogodio u petak 25. oktobra. Avio-kompanija je saopštila da u incidentu niko nije povrijeđen kao i da su se svi putnici bezbjedno iskrcali iz Boing 787.

Aerodrom je započeo istragu kojom treba da utvrdi kako je došlo do propadanja poklopca šahta i posljedičnog zaglavljivanja stajnog trapa rgistracije A7-BCV obavio let između Kolomba (CMB) i Dohe (DOH). Odmah nakon sletanja u glavni grad Katara, širokotrupni avion se zaputio ka terminalu ali se u jednom trenutku naglo zaustavio.

Dio stajnog trapa propao je kroz šaht blizu parking pozicije aerodromaDva točka desnog dijela stajnog trapa završila su u udubljenju u zemlji, dok su se druga dva točka još uvijek nalazila na manevarskoj površini.

Na video snimku koji je nastao nedugo nakon incidenta može se vidjeti kako se avion nakrivio na stranu i da je desni motor aviona dodirnuo tlo. Avio-kompanija je saopštila da u incidentu niko nije povrijeđen kao i da su se svi putnici bezbjedno iskrcali iz Boing 787.

Aerodrom je započeo istragu kojom treba da utvrdi kako je došlo do propadanja poklopca šahta i posljedičnog zaglavljivanja stajnog trapa.

Dok traje istraga, A7-BCV je trenutno prizemljen. Podaci servisa za praćenje letova FlightRadar24 ukazuju na to da avion nije letio nakon petka i da se još uvijek nalazi na aerodromu Hamad International u Dohi.

Inženjeri će izvršiti inspekciju stajnog trapa, poklopca, lopatica i drugih dijelova motora, piše Aero Time. Vjeruje se da će morati da pregledaju i zavrtnje za montažu motora na desnoj strani kako bi utvrdili da li postoje oštećenja izazvana udarom o zemlju.

Boing 787 registracije A7-BCV je kao nov isporučen Qatar Airways u maju 2015. godine, navodi se u bazi podataka Planespotters. Riječ je o avionu koji može da preveze 254 putnika u dvoklasnoj kabinskoj konfiguraciji i koji je u danima pre incidenta letio za Katmandu (KTM), Atinu (ATH) i Ho Či Min (SGN).

(MONDO)

Tagovi