Google Maps, nekad pouzdan pratilac na putovanjima, našao se u središtu kontroverze nakon tragične nesreće u Indiji. Tri muškarca su izgubila život nakon što su slijedili upute ove popularne navigacijske aplikacije, koja ih je navela na srušeni most.
Most je bio oštećen zbog poplava ranije ove godine, a lokalno stanovništvo je izbjegavalo to područje. Međutim, vozači koji nisu bili upoznati s lokalnim uslovima, vjerovali su uputama Google Maps-a.
Indijska policija je podnijela tužbu protiv četiri inženjera iz državnog odjela za puteve i jednog službenika Google Maps-a zbog krivičnog djela ugrožavanja života. Ovaj incident je pokrenuo široku raspravu o odgovornosti tehnoloških kompanija za tačnost informacija koje pružaju.
Google Maps je najpopularnija navigacijska aplikacija u Indiji, sa oko 60 miliona aktivnih korisnika i 50 miliona dnevnih pretraga. Iako je revolucionizirao način na koji se krećemo, ovaj incident je istakao njegove nedostatke.
U prošlosti su se dogodile i slične nesreće povezane s Google Maps-om. U 2021. godini, vozač u Maharaštri je izgubio život nakon što je svoj automobil vozio u branu, slijedeći upute aplikacije. Takođe, prošle godine, dva ljekara u Kerali su izgubila život nakon što su vozili svoj automobil u rijeku, opet slijedeći upute Google Maps-a tokom jakih poplava.
Google Maps koristi GPS signale od korisnika i vladinih izvora kako bi pratio promjene u saobraćaju. Međutim, aplikacija se fokusira na prijave od vlasti i korisnika, jer ne može obraditi milione prijava dnevno.
Ashish Nair, osnivač platforme za mapiranje Potter Maps i bivši radnik Google Maps-a, ističe da je nemoguće pratiti svaku promjenu na putevima širom svijeta. On naglašava da uslovi na terenu se mogu razlikovati od onoga što je prikazano na aplikaciji.
Indija se suočava sa dodatnim izazovom zbog nedostatka efikasnog sistema za praćenje infrastrukturnih promjena. Za razliku od zemalja poput Singapura, Indija nema centralizovan sistem za prijavljivanje promjena na putevima.
Pravni stručnjaci imaju različita mišljenja o odgovornosti Google-a. Neki smatraju da, kao posrednik, Google nije direktno odgovoran. Međutim, drugi tvrde da bi kompanija mogla biti odgovorna ako nije preduzela korake da ažurira svoje podatke nakon što je dobila informacije o srušenom mostu.
Ova tragedija je još jednom pokazala da je neophodno koristiti navigacijske aplikacije s oprezom i da se uvijek oslanjati na vlastitu procjenu.
(Mondo/Tech Times)