Svijet

Otvorili metro prije mjesec dana, već "pao" prvi kvar: Putnici morali da izađu kroz otvor za ventilaciju

Grci su dugo čekali na podzemnu željeznicu, a činjenica da su se prvi kvarovi javili tako brzo produbila je frustracije i nezadovoljstvo.

Metro u Solunu
Izvor: Sakis MITROLIDIS / AFP / Profimedia

Nije prošlo ni punih mjesec dana od otvaranja metroa u Solunu, a već su se pojavili prvi problemi.

Zbog kvara u napajanju, jedan voz je iznenada stao između dvije stanice zbog čega su putnici morali pješke da lutaju tunelom do sljedećeg stajališta. 

Na društvenim mrežama su se pojavili i snimci putnika koji izlaze na površinu kroz otvor za ventilaciju.

Zbog toga je pokrenuta preliminarna istraga koja bi trebalo da utvrdi zašto je saobraćaj obustavljen i zašto nije odmah ponovo pokrenut, da li su putnici bezbjedno evakuisani i da li je bilo kršenja bezbjednosnih protokola.

Solun je krajem novembra konačno dobio metro, čija je gradnja trajala skoro 40 godina. Radovi su odlagani decenijama, a projekat je na kraju koštao oko 3 milijarde evra za svega 13 stanica.

Grci su dugo čekali na podzemnu željeznicu, a činjenica da su se prvi kvarovi javili tako brzo produbila je frustracije i nezadovoljstvo.

Solun sanjao o metrou još prije 100 godina

Ideja o metrou se u Solunu prvi put javila 1918, a prvi tunel je završen 1986. godine.

Tunel prati antičke trgovačke rute u centru grada, a tokom iskopavanja su otkriveni rimski put, drevna grčka groblja, kanalizacioni i vodeni sistemi, mozaici i desetine hiljada raznih artefakata koji sežu do Vizantije i Otomanskog carstva.

Metro uključuje prvu liniju, a uskoro bi trebalo da bude završena i druga koje će zajedno moći da usluže 250.000 putnika čime će se smanjiti broj putničkih vozila na ulicama.

Otkriće velikog broja artefakata je navelo inženjere i arheologe da rade zajedno. Tunel je zbog toga morao da bude iskopan na dubini od najmanje 20 metara, a čitav projekat je označen kao "najveće spasavanje" ikada sprovedeno u Grčkoj.

Putnici na stanicama, inače, imaju priliku da vide brojna arheološka otkrića čime je solunski metro zaista upečatljiv.

Glavna metro linija će imati 18 vozova bez vozača, a njome će 18.000 putnika moći da se preveze po satu u svakom smjeru.

(EUpravo zato/Tovima.com)