Društvo

Za brže usluge građanima: Nova internet stranica RUGIPP-a

Autor Dragana Božić

Rukovodstvo Republičke uprave za geodetske i imovinsko-pravne poslove /RUGIPP/ predstavilo je danas u Banjaluci novu internet stranicu i tipske obrasce najčešćih zahtjeva koji se podnose ovoj upravi, što će omogućiti efikasnije i brže elektronske usluge građanima.

Izvor: Srna/Bojan Rečević

Direktor RUGIPP-a Bosiljka Predragović rekla je da novi internet sajt, koji je juče pušten u rad, građanima nudi mnogo više korisnih informacija i usluga, piše Srna.

Ona je istakla da Uprava svake godine nastoji da unaprijedi elektronske usluge kako bi građani što lakše i brže ostvarivali svoja prava kada je riječ o nekretninama o kojima ova institucija vodi javne evidencije.

"Uspjeli smo da, uprkos teškoćama koje je donijela pandemija, ostvarimo zacrtane ciljeve i napravimo novi sajt. Možda su nas i ovi problemi sa virusom korona na neki način `pogurali` da što prije izradimo elektronske obrasce koji su nešto što građane u principu najviše interesuje i dovodi na šaltere naših područnih jedinica. I sljedeće godine ćemo na ovom planu nastojati da podignemo nivo usluga i da građani budu što zadovoljniji", navela je Predragovićeva.

Ona je na konferenciji za novinare u Banjaluci rekla da će ove usluge omogućiti i da građani ne moraju da uvijek lično dolaze u područne jedinice ove uprave i čekaju u redovima, što će smanjiti rizik od širenja virusa.

"To znači da, na primjer, lica koja su inostranstvu mogu da podnesu određene zahtjeve na osnovu naših elektronskih servisa", objasnila je Predragovićeva.

Izvor: Srna/Bojan Rečević

Zamjenik direktora RUGIPP-a Srđan Radulj rekao je da nova internet stranica ima mnogo više sadržaja, da je preglednija, funkcionalnija i pristupačnija korisnicima.

"Glavni njen dio su novi obrasci koje smo kreirali. Time smo dobili transparentnost, zbog čega će stranke znati koji su im sve uslovi i dokumenti potrebni da bi ostvarili neko pravo pred našim područnim jedinicama. Dobili smo i jednoobraznost postupanja svih područnih jedinica tako što smo kreirali 38 različitih obrazaca, čime smo pokrili oko 90 odsto zahtjeva koji se podnose Upravi", naveo je Radulj.

On je rekao da su obrasci u PDF formi, te da se mogu popuniti pomoću računara, ali i ručno, nakon čega se mogu poslati poštom.

"Ovi obrasci su preteča vizije rukovodstva i Uprave da zahtjevi u narednom periodu, nakon što se ispune svi potrebni uslovi, budu podnošeni u elektronskoj formi", dodao je Radulj.

Nova internet stranica Uprave donosi i precizne upute za korisnike, cijene naknada za određene usluge, ali i brojeve telefona i mejl adrese na kojima će se strankama pomagati da razjasne eventualne nedoumice.

Na konferenciji za novinare je rečeno da bi, u dogovoru sa Notarskom komorom, određeni poslovi u vezi sa strankama koji su povezani sa RUGIPP-om, mogli biti rješavani u notarskim kancelarijama. 

Tagovi