Društvo

Digitalna Banjaluka: Gradska uprava uvodi moderne elektronske servise

Autor Dušan Volaš

Grad Banjaluka započeo je implementaciju projekta uvođenja modernih elektronskih servisa u sklopu ostvarivanja ciljeva eUprave, kako interne digitalne transformacije, tako i uspostavljanja novih elektronskih servisa prema građanima i privredi.

Izvor: A. Čavić/Grad Banjaluka

Iz Gradske uprave navode da je riječ o PIPLS projektu, kojeg primarno finansira Švedska, a sufinansira i implementira UNDP u saradnji sa partnerskim jedinicama lokalne samouprave.

Savjetnik gradonačelnika Banjaluke za društvene djelatnosti Milada Šukalo pojasnila je da se gradska administracija odavno opredijelila da digitalizuje svoje usluge, a sada ovaj projekat kreće u realizaciju.

Šukalo je navela da je digitalizacija oduvijek bila jedan od prioriteta.

"U proteklom periodu intenzivno smo tražili donatore koji bi podržali jedan ovakav značajan projekat i imali smo sreću da smo kroz projekat PIPLS/TAF, koji realizuje UNDP, aplicirali i uspjeli da dobijemo finansijska sredstrva za projekat, koji u sebi sadrži i komponentu koja se odnosi na elektronsko upravljanje dokumentima unutar Gradske uprave, bez papirologijeNJ, kaže ona.

Ona je poručila da gradska administracija detaljno analizira sve ono što je do sada urađeno, da je cilj da se svi softveri uvežu u jedan kompaktan sistem, da se svim građanima omogući da sve usluge gradske administracije dobiju kroz digitalne resurse, kao i da je ovo tek prva faza projekta.

Konsultant koga je angažovao UNDP na projektu uspostavljanja digitalne transformacije u Gradu Banjaluci Aleksandar Mastilović poručio je da je implementacijska faza uvođenja modernih elektronskih servisa dio i interne digitalne transformacije i eksterne digitalne transformacije, te da će se dalje kroz uspostavljanje novih elektronskih servisa prema građanima i privredi pokazati da je od velikog značaja za lokalnu zajednicu i vidljivo unapređenje kvaliteta usluga javne uprave.

"Osnovni cilj ovog projekta jeste da Grad Banjaluka, kao organ uprave, bude sposoban da odgovori na agilan način na sve ubrzaniji tempo života ali i povećan obim potreba za uslugama, kako fizičkim licima, odnosno građanima, tako i privrednim subjektima, koji zahtijevaju servise visokog kvaliteta“, rekao je Mastilović.

Mastilović je poručio da je Grad prepoznao trendove, te je u saradnji sa međunarodnim organizacijama, ali i uz svoje resurse i podršku svojih zaposlenih, započeo nekoliko ključnih projekata.

"Grad Banjaluka se priprema da u narednom periodu omogući postavljanje veb servisa, koji bi trebalo da budu dostupni na zvaničnoj interenet stranici Grada, pomoću kojih će građani i privreda moći da komuniciraju i na formalan način sa upravom, naravno uz primjenu elektronskih potpisa i pečata, te da podnose zahtjeve i da na taj način zaprimaju rješenja, odluke, mišljenja, da prate u realnom vremenu statuse svojih predmeta i fazu rješavanja", kaže on.

Prema njegovim riječima, na taj način će se uspostaviti jedan novi nivo dvosmjerne komunikacije između uprave i građana, što je od velikog značaja.

On je dodao da ciljeva ima nekoliko, a efekat koji će se osjetiti u samom gradu jeste značajno ubrzavanje procesa i olakšavanje rada zaposlenik.